2026-07-17, 21:59
Medlem
.Repressaliers avatar
Tänk att din röst är precis lika mycket värd som valfritt annat cp-mongo på stan.
Slumpmässig neger med svenskt medborgarskap har precis lika mycket att säga till om i valet som dig...
Citera
2026-07-17, 22:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Tillber man NMR bör man ju faktiskt inte rösta. För i deras drömsamhälle kommer folket inte att kunna rösta. Det står ju i deras stadgar att man vill avskaffa demokratin.

Men det finns ju andra nationalister. Skulle nog tex bli ett jävla liv om Alternativ för Sverige fick 4% och man därefter ville införa förbud av olika de slag. De har ju inget mål om att avskaffa röstandet.
Citera
2026-07-17, 22:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tillber man NMR bör man ju faktiskt inte rösta. För i deras drömsamhälle kommer folket inte att kunna rösta. Det står ju i deras stadgar att man vill avskaffa demokratin.

Men det finns ju andra nationalister. Skulle nog tex bli ett jävla liv om Alternativ för Sverige fick 4% och man därefter ville införa förbud av olika de slag. De har ju inget mål om att avskaffa röstandet.

Många nationalister säger att Afs gör ett stort misstag i och med att de ställer upp i valet.
Citera
2026-07-17, 22:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Många nationalister säger att Afs gör ett stort misstag i och med att de ställer upp i valet.

Men det kommer ju inte finnas någon annan bra väg till förändring. Jag menar de kan typ drömma upp väpnat uppror som NMR gör. Men enda vägen är ju faktiskt genom representation. Ser man ju både i Frankrike som England att det finns en möjlighet.

Det var ju litet det som splittrade NMR också. De fick ju vara med i Almedalen och satsade på att få vara med lokalt åtminstone i vissa kommuner. Det var ju en del som inte gillade och de bröt sig loss.
Citera
2026-07-17, 22:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Men det kommer ju inte finnas någon annan bra väg till förändring. Jag menar de kan typ drömma upp väpnat uppror som NMR gör. Men enda vägen är ju faktiskt genom representation. Ser man ju både i Frankrike som England att det finns en möjlighet.

Det var ju litet det som splittrade NMR också. De fick ju vara med i Almedalen och satsade på att få vara med lokalt åtminstone i vissa kommuner. Det var ju en del som inte gillade och de bröt sig loss.

SD fick fler röster 1998 än vad Afs fick i senaste valet. Tror du Afs orkar vänta 20 år på att komma in i riksdagen? Hur mycket av Sverige finns kvar när Afs-röstare släpper fram Magdalena?
Citera
2026-07-17, 22:25
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Repressalier
Jag har länge resonerat som att man inte bör rösta och legitimera det nuvarande systemet. Men senast veckorna har jag ändå funderat på att gå och lägga min röst på afs.

Hade jag kunnat så hade jag inte betalt en krona mer i skatt i detta land med nuvarande regim, jag hade inte haft ett bankkonto, inte en registrerad bostadsadress, aldrig handlat något vitt. Men tyvärr kan jag inte det än...

Jag hatar det nuvarande systemet av hela mitt hjärta och jag vet att systemet hatar mig också. Men ändå ska de suga ut precis allt av mig, förnedra mig, spotta på mig och sparka mig medan jag ligger ned. En fiende med moral hade tagit livet av mig på ett hederligt sätt, men inte dessa svin. De njuter av att plåga mig.

För att svara på din fråga. Det spelar ingen roll om vi går och röstar eller ej, det är inte så vi tar makten. Men det är upp till var och en hur de väljer att göra.
Varför tror du att ett politiskt system på något sätt har valt ut dig som ett individuellt offer? Det låter verkligen inte friskt.

Om demokrati är en motpol till nationalism, och de inte kan samexistera, då förklarar det mycket av vissa skribenters inställning. Naturligtvis kommer aldrig ett nazistiskt parti att leda en regering, helt enkelt för att svenskar inte vill ha nazism. Lika osannolikt är det att den lilla klick högerextrema som finns i landet skulle ta makten på annat sätt, de är alldeles för få och det svenska folket dkulle glra aktivt motstånd hellre än att låta såna idioter leda landet.
Citera
2026-07-17, 22:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
SD fick fler röster 1998 än vad Afs fick i senaste valet. Tror du Afs orkar vänta 20 år på att komma in i riksdagen? Hur mycket av Sverige finns kvar när Afs-röstare släpper fram Magdalena?

Det är faktiskt förvånande hur lite röster Afs får. Sett till SDs siffror. Jag menar SD är som mellanmjölk sett till vad Afs vill och de står ju också närmare sett till politik som nationalister i Frankrike och England vill ha.

Men som för SD är nog kruxet att de inte fått något genomslag ännu. Om folk skulle se att de har 2-3% och en röst inte vore bortkastad hade de nog kunnat dra iväg väldigt snabbt uppåt.
Citera
2026-07-17, 22:28
Medlem
.Repressaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Varför tror du att ett politiskt system på något sätt har valt ut dig som ett individuellt offer? Det låter verkligen inte friskt.

Om det är så du tolkar mitt inlägg så är du inte värd att diskutera med
Citera
2026-07-17, 22:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är faktiskt förvånande hur lite röster Afs får. Sett till SDs siffror. Jag menar SD är som mellanmjölk sett till vad Afs vill och de står ju också närmare sett till politik som nationalister i Frankrike och England vill ha.

Men som för SD är nog kruxet att de inte fått något genomslag ännu. Om folk skulle se att de har 2-3% och en röst inte vore bortkastad hade de nog kunnat dra iväg väldigt snabbt uppåt.

Med nationalister i England menar du Rupert antar jag? Eftersom även jag som SD-are tycker Nigel Farage är för mesig. I Frankrike finns konflikten mellan Zemmour och Le Pen/Bardella, där de senare är större men anses för mjuka. Vem i Frankrike stödjer du?
Citera
2026-07-17, 22:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Med nationalister i England menar du Rupert antar jag? Eftersom även jag som SD-are tycker Nigel Farage är för mesig. I Frankrike finns konflikten mellan Zemmour och Le Pen/Bardella, där de senare är större men anses för mjuka. Vem i Frankrike stödjer du?

Le Pen givet. Visar av processerna (som kanske då tråden visar) att makten vill stoppa henne. Men det har ju liksom inte gått.
Citera
2026-07-17, 22:35
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Repressalier
Om det är så du tolkar mitt inlägg så är du inte värd att diskutera med
Jag citerar:
Jag hatar det nuvarande systemet av hela mitt hjärta och jag vet att systemet hatar mig också. Men ändå ska de suga ut precis allt av mig, förnedra mig, spotta på mig och sparka mig medan jag ligger ned. En fiende med moral hade tagit livet av mig på ett hederligt sätt, men inte dessa svin. De njuter av att plåga mig.
Det låter onekligen som att du känner dig individuell utpekad och tillskriver systemet mänskliga attribut.
Citera
2026-07-17, 22:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Le Pen givet. Visar av processerna (som kanske då tråden visar) att makten vill stoppa henne. Men det har ju liksom inte gått.

Var det inte en konflikt mellan Afd och Le Pen, eftersom Le Pen tyckte Afd var för hårda med sin återvandring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in