Citat:
Ursprungligen postat av
.Repressalier
Jag har länge resonerat som att man inte bör rösta och legitimera det nuvarande systemet. Men senast veckorna har jag ändå funderat på att gå och lägga min röst på afs.
Hade jag kunnat så hade jag inte betalt en krona mer i skatt i detta land med nuvarande regim, jag hade inte haft ett bankkonto, inte en registrerad bostadsadress, aldrig handlat något vitt. Men tyvärr kan jag inte det än...
Jag hatar det nuvarande systemet av hela mitt hjärta och jag vet att systemet hatar mig också. Men ändå ska de suga ut precis allt av mig, förnedra mig, spotta på mig och sparka mig medan jag ligger ned. En fiende med moral hade tagit livet av mig på ett hederligt sätt, men inte dessa svin. De njuter av att plåga mig.
För att svara på din fråga. Det spelar ingen roll om vi går och röstar eller ej, det är inte så vi tar makten. Men det är upp till var och en hur de väljer att göra.
Varför tror du att ett politiskt system på något sätt har valt ut dig som ett individuellt offer? Det låter verkligen inte friskt.
Om demokrati är en motpol till nationalism, och de inte kan samexistera, då förklarar det mycket av vissa skribenters inställning. Naturligtvis kommer aldrig ett nazistiskt parti att leda en regering, helt enkelt för att svenskar inte vill ha nazism. Lika osannolikt är det att den lilla klick högerextrema som finns i landet skulle ta makten på annat sätt, de är alldeles för få och det svenska folket dkulle glra aktivt motstånd hellre än att låta såna idioter leda landet.