Citat:
Ursprungligen postat av
mrs.greddelin
Hur trög får man bli? Jag lägger ner diskussionen med dig, du verkar inte har ha en fungerande hjärna.
Nej, det stämmer inte att du "lägger ner diskussionen" med mig pga att jag skulle vara trög. Du kryper ifrån den med svansen mellan benen, för du insåg att du inte har vad som krävs för att göra det du försökte göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Foliekavaj
Långt menlöst ordbajseri med lös konsistens, en humaniora "utbildad" person med destination ofantlig sektor alltså, kan du inte säga vad du menar på mindre än ett A4 så är du rent ut sagt kass. Det är klart du antyder att Jönsson skulle vurma för nazism om det passade hans narrativ när du lägger in judar i mixen, det är klassiskt spagetti mot väggen.
Jag har redan sagt vad jag menar. Först väldigt koncist, sedan lite mer detaljerat när invändningar och frågor ställdes, sedan ytterligare mer detaljerat. Nej, jag har ingenstans antytt att han skulle vurma för nazism. Förstår du vad ordet antyda betyder, eller vurma?
Citat:
Ursprungligen postat av
Foliekavaj
För att inte alls vara bevandrad i Jönssons verk har du verkligen dissekerat hans själva väsen ner på atomnivå, jag tror det är en grav lögn från dig och att du rent av tillhör sossarnas trollarmé som gör vad dom kan för att hänga med när Jönsson talar.
Jag har bara uttalat mig om påståenden i en video han har gjort, och även ställt några korta frågor om hans finansiering och näringsverksamhet. Jag bryr mig inte om och har inte nämnt något om hans person, utan om hans influencerverksamhet. Så det du skriver stämmer knappast. Jag får känslan att du bara skriver ord och fraser du tycker låter bra, men utan att ha en aning om vad du egentligen säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Foliekavaj
Om han ska tala om en rapport och varför han inte håller med om vad den kommer fram till eller hur den tolkas så kan han inte gärna avfärda rapporten helt, varför skulle han då bry sig om hur den tolkades eller vilka slutsatser som dras? Han har liksom övriga insett att FN har en viss tyngd oavsett meriter och väljer att förhålla sig till den verkligheten.
I videon i fråga argumenterar han inte emot själva rapporten. Som sagt låtsas han, åtminstone i videon jag pratar om, fortfarande vara på den samlade forskningens sida, och han behandlar IPCCs vetenskapliga rapport som just en sådan. Han menar istället att det är alla journalister och medier som vilseleder om vad forskningen (då representerad av IPCCs rapport) egentligen säger.
I videon jag såg har han ännu inte nått den (förväntade) fas där han börjar likställa förmedlaren (IPCC) med andra internationella samarbeten, som FN, som du gör, så de blir praktiskt taget samma aktör, så att IPCCs rapporter kan beskrivas som random åsikter som FN har, och inte de gigantiska, systematiska forskningsöversikter de faktiskt är. Jag vet inte om han kommer nå, eller redan har nått en sådan fas, men något snarlikt är att vänta om han ska fortsätta att förneka forskningen. Som sagt har alla klimatförnekande approacher extremt korta bäst före-datum, och man måste vara flexibel och snabbt hoppa på nästa grej om man ska kunna fortsätta sitt spår. Jag kan alltså bara spekulera i vilka andra approacher han kommer testa. Men jag kan vara ganska säker
att han kommer testa andra approacher som redan har testats av klimatförnekarorganisationerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Foliekavaj
Anders Lindberg där har vi ett ljugande as som inte ens hade kunnat läsa ett objektivt facit rakt upp och ner just för att han så gärna vill trolla folk.
Vi pratar om Henrik Jönsson nu, inte Anders Lindberg. Så där dålig kan väl din läsförståelse inte vara?