2026-07-20, 09:13
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Baden jag besöker är lugna, det största har väldigt mycket turister då det ligger en stor camping bredvid. Sällan nedskräpat och har aldrig varit med om att det bråkats där.

Inga engångsgrillar eller hög arabmusik, och så hoppas jag verkligen det fortsätter. Att föräldrarna inte har koll på barnen upplever jag inte heller, de flesta har minst en förälder som står i vattnet eller strandkanten utan mobil.

Det var dock en pappa som tappade bort sonen ifjol, han satte sig i en campingstol och drack långburk. Stranden är stor och badytan rätt enorm, så det tog inte lång stund innan sonen var utom synhåll..
Citera
2026-07-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det har väl alltid varit stökigt på vissa stränder men det har ju inte blivit bättre. Hur som haver så är det rätt många år sen jag var på en havs eller sjö-strand känd av "den stora massan". Många kan man inte vistas på för att det känns som man hamnat i mellanöstern och där vill jag inte vara. Dessutom ett jävla stök både på babianer och svenskar, ingen koll på ungar som får bete sig hur som helst. Folk som har med sig högtalare och för ett jävla liv.

Jag har hittat rätt många ställen, både hav och sjö, som är lugna. Ofta ligger de lite udda till så att man kanske måste gå lite på en smal och kuperad skogsstig, men sällan mer än fem minuter. Vi blir typ helt ensamma dit vi åker då inga känner till stället. Är det någon annan där så lägger man sig en bit bort.

Vill man ha hopptorn och svenskar med lite mer ordning och reda och blattefritt så ska man åka till sjöar som ligger lite off. Finns jättemånga såna platser. Alla verkar avslappnade och tjejerna som är där behöver inte oroa sig för apor.

Men för att nå till ovan nämnda pärlor så behöver man oftast bil, i alla fall underlättar det. Men att åka till vissa sjöar är fan som att komma tillbaka till 80 talet. Bara vita människor.

Håller med om det där med sjöar.
Grejen är ju den att många av invandrarna kan ju inte simma eller ofta åtminstone inte heller riktigt ordentligt, så att hoppa ner i en djup sjö är ju helt uteslutet i de fallen.
Sjöar som blir hyfsat snabbt djupa och är inte långgrunt är sådana som är utan massa invandrare och deras ungar.
Men där emot är det stora problemet också när det gäller sådan här sjöar som är lite off är att man har ingen koll på vattenkvaliten. Visst djupa sjöar brukar ofta ha bättre kvalite och mindre risk för algblomning, men du har ju ändå sådant som närheten till jordbruk som via gödningsmedel kan påverka närliggande vattendrag.
Har själv helt lagt ner att leta nya badpärlor.
Hade själv för något år sådan en helt underbar liten sjö som då var babbefritt, men nuförtiden är det alltid ett par arabfamiljer som man stöter på där och som självklart brer ut sig, grillar så det ryker riktigt ordentligt, härjande ungar osv.
Citera
2026-07-20, 10:31
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Baden jag besöker är lugna, det största har väldigt mycket turister då det ligger en stor camping bredvid. Sällan nedskräpat och har aldrig varit med om att det bråkats där.

Inga engångsgrillar eller hög arabmusik, och så hoppas jag verkligen det fortsätter. Att föräldrarna inte har koll på barnen upplever jag inte heller, de flesta har minst en förälder som står i vattnet eller strandkanten utan mobil.

Det var dock en pappa som tappade bort sonen ifjol, han satte sig i en campingstol och drack långburk. Stranden är stor och badytan rätt enorm, så det tog inte lång stund innan sonen var utom synhåll..

Med camping som sannolikt håller ordning på badet, blir det lugnt. Värre på ställen helt utan tillsyn såklart. Och där tar det tid också innan hjälp kommer om det behövs.
Citera
2026-07-20, 14:53
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Med camping som sannolikt håller ordning på badet, blir det lugnt. Värre på ställen helt utan tillsyn såklart. Och där tar det tid också innan hjälp kommer om det behövs.

Kommunal badplats nära stan så jag gissar att det är tekniska som håller efter den. Det är då dom som sköter bryggorna. Men det finns också restaurang etc. som hjälper till att hålla ordning.

Det finns vad jag vet ingen badplats här med kaosbabbar 👍
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in