Också funderat på vad som hände/gjorde att vi kunde se nya preparat varannan månad då o nu kommer det kanske med tur 1 ny varannan år, o de flesta senaste åren har sugit som jag förstår det med. En del är ju att rikdsdagen införde nya regler som gjorde att dom kunde klassa substanser mycket snabbare och i hög (dvs flera substanser samtidigt).
Och jag vet att anledningen vi hade mkt av Spice kemikalierna o mkt annat var från riktig research av riktiga läkemedelsbolag som fanns på hög sedan typ 50-talet tom, och ett tag där var det enkel o "remixa" existerade formuleringar, bara lägga till en flour molekyl framför alprazolam tex. o få flu-alpra osv.
Det jag vet är att t.ex Nederländerna har fortf kvar o säljer mkt RC-benzo, men det är samma preparat som varit klassade här i flera år redan, det är ju NYTT som behövs. Och jag har allltid tänkt att det måste ju fortf GÅ o ta fram nya variationer, eller har vi nått en nivå där det är svårt för tom experter o ta fram nya formuleringar? Jag kan tyvärr ej svara på det, men jag misstänker att om pengarna/viljan fanns skulle säkert labb i Kina kunna ta fram nya grejjer, MEN det är väl enklare/lönsammare o göra fentanyl-precursors och stimulanter så benzo har nog hamnat lågt ner i prio, just för dom vet att om dom gör nått nytt så klassar halva EU/USA det inom typ 3-12 mån.
Men skulle vara intressant o höra från någon kemist, hur realistiskt skulle det vara o börja ta fram fler o fler nya (effektiva för rus) formuleringar? För det är ju oxå en faktor, har sett dom kommit med en del nya som visat sig inte ge någon vidare rus/effekt.
Sen kanske iofs hela uppkomsten av darknet o förmågan o beställa riktig benzo nu slagit ytterliggare en spik i kistan. Även om jag vet att det finns nog garanteat även en marknad kvar för rc-benz också..
Men som sagt, skulle va intressant o höra från någon med mer insikt om kemin bakom det hela lr branschen överlag?