2026-07-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Därför att bibeln är Guds ord.
Okej då är jag gud.
Citera
2026-07-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
En ande är ingen gas utan liknelsen syftar på något annat: anden kan vara osynlig och vi förstår inte var den kommer ifrån eller vart den tar vägen. Snarare är den materiella världen som gas.

Vi förstår bara vår egen fysiska och förgängliga värld.

Det finns ofta en mittpunkt där man sitter som allt börjar eller slutar.
Men ni har så mycket energi till sånt.
Kroppen har ju en egen form.
Men klart vi ställer upp på allt för er.
Citera
2026-07-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Hela flashback moderator styrka kommer få grova problem när dom väl återuppstår.

Förtryck av religiösa och förtryck av paranormala människor förekommer på flashback.

Är en 10 åring religiös eller paranormal då?
Citera
2026-07-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
En ande är ingen gas utan liknelsen syftar på något annat: anden kan vara osynlig och vi förstår inte var den kommer ifrån eller vart den tar vägen. Snarare är den materiella världen som gas.

Vi förstår bara vår egen fysiska och förgängliga värld.
Syre är färglös och luktlös, så osynligt det kan bli….för blotta ögat(och näsan).
Det fantastiska är att man för tusentals år sedan förstod sambandet med blod och syre(anden/själen) . Bevisar [nästan] att vi håller en inneboende/medfödd kunskapsbas/uppkoppling om och till alltet.
Citera
2026-07-19, 10:03
Medlem
Citat:
Jesus lärde ut att vi blir som änglar vid uppståndelsen, när vi föds av Anden.
Ängel betyder - budbärare.
Från och till liknas änglar till stjärnorna, för det är just i stjärnorna(konstellationerna) Guds ord nedtecknade i Bibeln är hämtade
Citera
2026-07-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Är en 10 åring religiös eller paranormal då?
Att du ens frågar
Citera
2026-07-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Att du ens frågar

Nej man har levt för länge som man säger.
Citera
2026-07-19, 10:18
Medlem
Citat:
Därför att bibeln är Guds ord.

Ja annars kommer jag tillbaka nästa år
Citera
2026-07-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ängel betyder - budbärare.
Från och till liknas änglar till stjärnorna, för det är just i stjärnorna(konstellationerna) Guds ord nedtecknade i Bibeln är hämtade
Änglar är andar.

Hebreerbrevet 1
[14] Är inte änglarna andar i Guds tjänst, sända att tjäna dem som skall få sin del av frälsningen?

Det finns olika andar och himlakroppar, keruber, serafer, stjärnor och planeter.
Citera
2026-07-19, 12:04
Medlem
Citat:
Änglar är andar.

Hebreerbrevet 1
[14] Är inte änglarna andar i Guds tjänst, sända att tjäna dem som skall få sin del av frälsningen?

Det finns olika andar och himlakroppar, keruber, serafer, stjärnor och planeter.

Jag har bara kontakt med mobilen.
Var är de?
Citera
2026-07-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vad tror ni man har för form i efterlivet?

Till de som tror att man hamnar i himmeln bland änglar och gud, har man sin människoform som den man hade när man dog? (Kul och vara bebis eller vara 100år, not).

Eller är själen tex bara ett litet klot som flyger fram?

Vad tror ni, vad hoppas ni?
Det är väl allmänt känt även bland de som förnekar att andar/spöken finns?

(Om de syns är de ofta mer eller mindre suddiga figurer.
Men speciellt störda eller arga, som harr tillräcklig kraft, kan välja skrämmande utseende.)
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Hela flashback moderator styrka kommer få grova problem när dom väl återuppstår.

Förtryck av religiösa och förtryck av paranormala människor förekommer på flashback.
Och även av mer jordnära personer som mig. Skribenter tillåts hitta på grova lögner om mig bara "för att" jag påpekade att fotbollen är långt efter gällande att träna psyket.
Deras lögner lämnas kvar medan mina svar tas bort. Ingen av lögnarna har blivit avstängd för det!

Men det är stor skillnad mellan fanatiska religiösa, som INTE begriper det de flesta begriper,
och oss som begriper saker, som DE FLESTA inte begriper...

Edit: Glömde skriva att andar INTE har med religioner att göra, religionerna har försökt sno andarna till sina religioner.
Senast redigerad av Lunkan531 2026-07-19 kl. 12:47.
Citera
2026-07-20, 00:20
Medlem
Citat:
Syre är färglös och luktlös, så osynligt det kan bli….för blotta ögat(och näsan).
Det fantastiska är att man för tusentals år sedan förstod sambandet med blod och syre(anden/själen) . Bevisar [nästan] att vi håller en inneboende/medfödd kunskapsbas/uppkoppling om och till alltet.
Det finns två ord som översätts till ande, ruach, din mind, och neshemah, livsanden, dvs syre, som alla andas. Blanda inte ihop dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in