2026-07-16, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Biologiska klockan. Du kan ju googla.

Och varför skulle jag ha panik över den när jag inte vill förstöra mitt liv med en unge?
Citera
2026-07-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Det faktiskt stinker bitterhet och jantelag här inne. Får jag bara ställa en fråga? Vad är själva egenvärdet med ansvar och att "växa upp"? Väntar någon medalj i himlen om man varit "duktig" och skaffat barn eller vad är grejen? Någon skrev att det är som att leva livet på "easy mode", jaha vad fan är felet med det då?

Problemet är att hela tråden är baserad på felaktiga premisser.

Även om många säkert utvecklas när de får barn finns det många som inte alls gör det.

Ta den här ansvarsfulla fadern som lämnade sina barn i bilen för att spela TV-spel: https://www.nbcnews.com/news/us-news/dad-left-2-year-old-to-die-hot-car-takes-life-rcna242363

Varför blev han inte ansvarstagande efter ett-två-tre barn?
Citera
2026-07-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Och varför skulle jag ha panik över den när jag inte vill förstöra mitt liv med en unge?
Vi får väl se. Du är inte den första som ändrat dig.
Citera
2026-07-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Problemet är att hela tråden är baserad på felaktiga premisser.

Även om många säkert utvecklas när de får barn finns det många som inte alls gör det.

Ta den här ansvarsfulla fadern som lämnade sina barn i bilen för att spela TV-spel: https://www.nbcnews.com/news/us-news/dad-left-2-year-old-to-die-hot-car-takes-life-rcna242363

Varför blev han inte ansvarstagande efter ett-två-tre barn?
Ytterligheter är inte intressanta.
Citera
2026-07-16, 21:55
Avslutad
Citat:
Vi får väl se. Du är inte den första som ändrat dig.

Jag har aldrig velat ha barn och kommer inte ändra mig.
Barn är för dom med tomma liv.
Citera
2026-07-16, 21:59
Avstängd
Själv är jag barnlös men ingalunda hjärtlös..

Undrar har fan man är funtad om väljer att sätta fullständigt oskyldiga nya barn till den här världen…

Vad har man för framtid?

Planeten är döende…, överbefolkad.

Fler barn?!

Klimatet, miljöförstöringen, världshaven fulla av plast, utfiskat, golfströmmen kollapsar, polerna smälter, havsnivåer på +7 meter, eventuellt världskrig, eventuellt att ryssarna anfaller, eventuellt kärnvapenkrig, Kina invaderar snart Taiwan med krig mellan Kina och USA, Nordkorea anfaller Sydkorea, Turkiet invaderar Armenien, Israel invaderar Libanon, Persiska viken dvs havet är fyllt med olja, AI som tar jobben…

Men Ok, vi källsorterar ju…..o väntar på att 3 miljarder nya konsumenter i Indien, Pakistan, Bangladesh o Afrika ska börja powershoppa på Ikea, Stadium, Mediamarkt, 1 vecka Thailand o 1 vecka skidor, ny kaffekokare varje år o nytt kök vart tionde,

på Afrikanskt o Indiskt räntefritt

Blir bra det här med ett par miljarder extra ungar…

Blir bra det här! Kul för ungarna liksom…

Ärligt talat borde folk som sätter oskyldiga nya själar till en värld som denna utsiktslösa soptunna till framtid, tamejfan torteras till döds, extra långsamt!
Citera
2026-07-16, 22:00
Medlem
En del män jag sett är ensamma bitterballar.

Kvinnorna blir väldigt ensamma närmare 50 o är sen oftast
dömda till evig ensamhet.

Har dock sett en del män som verkar leva Ett Höögree Liv som
bytt bo ihoppartners - haft gott om råd genom EN Bostad o TVÅ Löner

Dock har en del sen känt sig tvingade att skaffa dam med nästintill
vuxna barn för att slippa leva ensamma - gemensam faktor vana
vid tvåsamhet o ogillar matlagning etc
Citera
2026-07-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ytterligheter är inte intressanta.

Säger trådstartaren som baserat hela sin tråd på ytterligheterna.

Off topic men är det inte du samma användare som utger sig för att tjäna miljoner på börsen utan risk för att du hittat ett system som överlistar marknaden? Ökänt troll i så fall.
Citera
2026-07-16, 22:03
Medlem
Citat:
Jag har aldrig velat ha barn och kommer inte ändra mig.
Barn är för dom med tomma liv.

Du kommer kanske tröttna på att leva likt en 20 åring?
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI 2026-07-16 kl. 22:08.
Citera
2026-07-16, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du kommer kanske tröttna på att leva som en 20 åring?

Varför skulle jag tröttna på ett barnfritt liv? Lugn och ro när jag kommer hem från jobbet istället för skrik och drama.
Unga snygga killar som jag använder när jag vill istället för att laga mat och städa efter en man som åldras som mjölk.
Resor runt i världen där jag gör dom aktiviteter jag vill, inte sitta hemma i flera år i väntan på att ungen kan bete sig på ett flygplan. För att sedan resa och få lyssna på ungens gnäll.
Citera
2026-07-16, 22:12
Medlem
Citat:
Varför skulle jag tröttna på ett barnfritt liv? Lugn och ro när jag kommer hem från jobbet istället för skrik och drama.
Unga snygga killar som jag använder när jag vill istället för att laga mat och städa efter en man som åldras som mjölk.
Resor runt i världen där jag gör dom aktiviteter jag vill, inte sitta hemma i flera år i väntan på att ungen kan bete sig på ett flygplan. För att sedan resa och få lyssna på ungens gnäll.

Jag har förstått att du har en enorm sexlust men vad händer om den minskar eller kanske rent av försvinner? Kanske blir ett stort tomrum i ditt liv.
Citera
2026-07-16, 22:13
Medlem
De flesta med barn tar inte ens hand om sina barn. Det är ett faktum. Barnen hamnar från tidig ålder på dagis, sen slussas de vidare till skola osv där de tas om hand av folk som vill ha betalt. Istället för att sitta på flashback och spy avundsjuka över de som har valt (eller kanske inte kunnat få) barn om och OM IGEN så kan du lägga den tiden på dina barn. Gå till sovrummet nu och titta dig mätt på dem. Gissar att du glor mer på tiktok-videos och faktiskt föredrar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in