2026-07-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo jag gör ofta egen lasagne och den är givetvis godare MEN nu pratar vi om färdigrätter. Ingen tycker Karins Lasagne är godare än på en Italiensk restaurang men om man har taskigt med tid och ork och vill slänga in nåt bara så är lasagne i mitt fall nästan alltid det jag väljer.
Västerbottenost? Muskot?
Citera
2026-07-17, 11:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Västerbottenost? Muskot?
Tvek att de kör västerbotten på en italiensk restaurang och inget jag använt heller ska sägas men låter gott. Muskot måsta man ha dock.
Citera
2026-07-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Tvek att de kör västerbotten på en italiensk restaurang och inget jag använt heller ska sägas men låter gott. Muskot måsta man ha dock.
Testa, bechamellsåsen blir ifs dyr men grym.
Sorry över lite ot här.
Citera
2026-07-17, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Dafgårds Italienska Kalvfärsbiffar är riktigt bra. Bästa frysta färdigrätten, i mitt tycke.

grekisk färsbiff är också bra
Citera
2026-07-17, 13:01
Medlem
Citat:
Dafgårds Italienska Kalvfärsbiffar är riktigt bra. Bästa frysta färdigrätten, i mitt tycke.

Håller med, dessa och lyxlagnen är de två bästa.
Citera
2026-07-17, 13:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Italienska kalvfärsbiffar från Dafgård. Det är med spagetti och en tomatsås. Kanske köttfärssås?
Citera
2026-07-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Italienska kalvfärsbiffar från Dafgård. Det är med spagetti och en tomatsås. Kanske köttfärssås?
Mest bara en massa rivna morötter i köttfärsen. Utfyllnad.
Citera
2026-07-17, 15:09
Medlem
sneakydudes avatar
Fattar inte och kommer sannolikt aldrig någonsin heller att fatta varför folk är så kåta på karins lasagne. Inte ens med frysrätt-/halvfabrikatmått mätt är den ens lite god, den är enbart grisig. En varm äcklig geléliknande klump som i bästa fall smakar barnmat, nä uuhfyfan. Blir provocerad bara av tanken på att det faktiskt existerar människor som uppskattar den.

I princip vilken annan frysrätt som helst, inklusive billys vedervärdiga sortiment, är bättre.
Citera
2026-07-18, 23:06
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:

Testade den idag. 5/10
Citera
2026-07-18, 23:16
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Testade den idag. 5/10
Håller me smakar fan otvättat kön
Citera
2026-07-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Mannerströms versionen, också från Dafgård är klasser bättre. Lite salt, men den är mycket bättre.

Överhuvudtaget så är nog Mannerströms de bästa om vi pratar frysta mikro. Dafgårds vanliga är bättre än Findus. Bland Felix rätter är väl köttbullar med stuvade makaroner den som är ok.

Några av Gooh's rätter är väldigt bra men där pratar vi ett högre pris (Obs ej frysta)

Lecora köttfärssås med spagetti är riktigt bra, men svår att hitta (ej fryst se sedan)

https://lecora.se/produkt/kottfarssas-med-spagetti-500g/
Den här Mannerströms, finns den i storpack eller bara sån här enportions
Citera
2026-07-23, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Många på flashback rekommenderar Dafgårds lasagne, men har en enda av er någonsin ätit lasagne på en italiensk restaurang? I så fall skulle ni inte ge Dafgårds ett bra betyg.

Eller har någon av er någonsin gjort en egen lasagne? Även om man inte är en bra hemmakock, så blir det svårt att göra en lasagne som inte är bättre än Dafgårds.

Jag vill egentligen inte provocera och jag vet att flashbacks åsikt som regel är att Karins lasagne är bäst, men den är faktiskt riktigt uselt tillagad, lös och helt smaklös.
Vet inte vilka fabrikat som är bättre eller sämre men värm i en ugn så blir det godare. En mikro kokar maten. Det tar längre tid men blir godare och aptiten ökar under tiden som lukten börjar sprida sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in