Igår, 08:00
Medlem
Jag får ett väldigt tråkigt öronpip efter jag kört. Jag har proppar och jethjälm, kör inte särskilt fort eller har en mc som lever om, hur gör ni???
Citera
Igår, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w123
Jag får ett väldigt tråkigt öronpip efter jag kört. Jag har proppar och jethjälm, kör inte särskilt fort eller har en mc som lever om, hur gör ni???

Integralhjälm och så använder jag noice cancelling in ear hörlurar och spelar lite musik i lurarna eller en podd som överröstar motorljudet samt vinden. Funkade bättre än öronproppar för mig, brukade få huvudvärk efter öronpropparna.
Citera
Igår, 09:04
Medlem
Byt öronproppar och se till att de sitter i örat ordentligt.
Olika proppar reducerar olika frekvensområden.
Citera
Igår, 13:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
För någon tusenlapp kan man gjuta egna proppar som då sitter perfekt och ger mindre problem.
Kanske kan vara en lösning.
Citera
Igår, 17:02
Medlem
Luxuss avatar
Jag kör med vanliga gula MJUKA proppar. Inte de där som känns som de är gjorda av kartong. Köpte ett par airpods 2 pro för å testa noice cancelling men det blir föör tyst å jag blir sjösjuk av dem.
Har en shoei nx2 som e typ helt tyst med öppet visir men brusar mer när jag börjar stänga. Kör utan propp upp till ca 70km/h sen låter det för mkt
Citera
Idag, 00:27
Medlem
killawifes avatar
Jag köpte öronproppar som egentligen är avsedda för musiker. de filtrerar bort det drönande motorljudet och vindbrus men man hör fortfarande tal och andra ljud.
Det medföljer olika pluggar så man kan justera dämpningen. De är även rätt bekväma.

Det är dessa, jag noterade att det nu finns en massa olika: https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=alpine+ear+plugs&_sacat=0&_from=R40&_t rksid=p4624852.m570.l1311
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in