Igår, 01:00
Medlem
Ni som är eller har varit under utredning för misstänkt brott, vare sig skyldig eller ej, hur hanterar/hanterade ni ångesten under tiden?

Utredningens tid är fruktansvärt påfrestande och tärande genom psykisk stress och kan vara en längre tid. Finns det något som hjälper en att döva ångesten under denna tid?
Citera
Igår, 01:07
Medlem
Träna, va ute i naturen, rutiner, ät bra, yoga, meditation.

Gör allt du kan för att tänka så lite som möjligt på det Förnst det är dags, då tar du tag i det. Inget du kan göra/påverka under tiden ändå, bara att ta hand om dig själv.
Citera
Igår, 01:42
Medlem
pn222jws avatar
Motion som nämnts. Förbered dig också - med papper och penna, skriftligt (muntligt) på vad du borde svara på tänkbara frågor. Se någon trevlig (rolig) film.
Citera
Igår, 03:26
Medlem
Grin-Days avatar
Oavsett situation och ångest inför så är det bara att göra sig bekväm i det obekväma!

Face it och sluta vara dum i huvudet så du slipper hamna där igen.
Citera
Igår, 07:37
Medlem
Tranquility Bass avatar
Finns ingen anledning att få ångest och gräva ner sig, bara att gå vidare i livet och ta eventuell dom. Några dagars ångest kan man väl ta på sin höjd om man nu är skyldig.
Citera
Igår, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Death71
Ni som är eller har varit under utredning för misstänkt brott, vare sig skyldig eller ej, hur hanterar/hanterade ni ångesten under tiden?

Utredningens tid är fruktansvärt påfrestande och tärande genom psykisk stress och kan vara en längre tid. Finns det något som hjälper en att döva ångesten under denna tid?

Jag tror det bästa är att komma till insiken om hur många brottslingar vi kommer ha i Sverige inom ett år eller så med den polisstat som utvecklas och det övervakningssamhälle som rustas upp.
Citera
Igår, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jag tror det bästa är att komma till insiken om hur många brottslingar vi kommer ha i Sverige inom ett år eller så med den polisstat som utvecklas och det övervakningssamhälle som rustas upp.

Kunde inte sagt det bättre själv. Man kommer väl inte ens behöva skämmas om man så är dömd för våldtäkt.
Citera
Igår, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Kunde inte sagt det bättre själv. Man kommer väl inte ens behöva skämmas om man så är dömd för våldtäkt.

Det var väl kanske lite att ta i.. Men många, många medborgare kommer dömas för vardagsbrottslighet, där det inte finns något egentligt brottsoffer.
Citera
Igår, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Det var väl kanske lite att ta i.. Men många, många medborgare kommer dömas för vardagsbrottslighet, där det inte finns något egentligt brottsoffer.

Tror tyvärr inte att jag tar i. Vi har ju t.ex den här tråden (FB) Dömd till 3 år för våldtäkt pga skippad kondom. Borde inte p-piller räcka? (2026-06-25)

Men visst, det är väl dumt att prata om våldtäkter då många kommer avtjäna straff för offerfria brott. Exempelvis narkotikabrott.
Citera
Igår, 13:54
Medlem
Första gången??
Ta det som en man och bit i det sura äpplet, du kan fundera lite på varför du
hamnade i situationen.
Nu skriver du inget om ditt liv och ålder men fortsätt som vanligt om du har jobb/skola,
annars är det ett bra sätt att utöka sina aktiviteter (ensam eller med en nära vän)
som du har ett stort förtroende för. Promenader/cykling brukar rensa hjärnan en
hel del, ut och plocka lite svamp/bär till husbehovet kanske, simning.

Sen vad ditt eventuella straff kan bli kommer genom den slutliga domen, blir det
fängelse går det att förbereda sig rätt bra om du får vara ute i det fria tills du har fått
inställenskallelsen. (bostaden under tiden, hur det är på ett visst fängelse).

Första gången jag satt var man ung och dum, med efter det så blev det lite rutin
med det hela. Sista/senaste gången jag muckade var för 7 år sedan och hoppas
att det blev den sista men man ska inte vara säker, ska tillägga att jag lever ett väldig
ordnat liv sedan ungdomen men det är de där slagsmålen som ställer till det för ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in