Citat:
Ursprungligen postat av
surprutt
Såklart har jag blivit undersökt, men de har inte hittat något och då klassat det som spänningshuvudvärk...
Men det jag känner är att de verkligen inte har lagt någon tid på att försöka hitta felet (om det nu finns), lite blodprover och röntgen...
Jag ser en hel del samband som påverkar och värken varierar.
Jag tror inte den offentliga vanliga vården gör mer.
Vill gärna ha någon som undersöker på djupet, kollar på de samband som jag ändå tycker mig se.... Och framförallt någon som inte bara skickar en remiss till någon annan och sedan helt släpper pucken där!!
Blodprov och röntgen kan inte hitta orsaken till huvudvärk. Ingen annan undersökning heller. Kronisk huvudvärk beror i regel på någon av följande faktorer.
1) Svaga nackmuskler och dålig hållning. Du kan säkert hitta de stela och värkande punkterna om du känner runt på rygg, nacke och tinningar. Behandlingen är träning och ergonomi.
2) Dålig syn som anstränger ögonen när man tittar i mobilen och datorskärmen hela dagen. Behandlingen är att gå till optikern.
3) Överanvändande av smärtstillande läkemedel som Alvedon, Ipren och liknande då de är vanebildande just när det gäller huvudvärk. Behandlingen är att trappa ut dessa och sedan försöka vara helt utan dem en längre period så beroendet försvinner.
4) Stress på arbetet. Behandlingen är att se över sin livssituation och eliminera stressfaktorer.