2026-07-15, 21:41
Medlem
Berit85s avatar
Enligt Stoppapressarna har en känd f.d. politiker smugit runt och fisit på Systembolaget, så till den grad att personalen både har haft krismöte och övervägt polisanmälan. Vem är detta?

Citat:
Han var under många år en av landets mest framträdande toppolitiker och syns fortfarande regelbundet i medierna.
Men på ett Systembolag i Stockholms city har den pensionerade makthavaren väckt uppmärksamhet av en helt annan anledning.
Nu slår personalen larm om mannens bisarra beteende.

Citat:
När toppolitikern ännu en gång lade av en rökare alldeles intill henne konfronterade hon honom direkt.

– Jag sa: ”Hörrudu, nu får du faktiskt lägga av med ditt fisande.”

Enligt vittnesuppgifterna ska toppolitikern då ha lett brett.

Sedan kom svaret:

– Fisa? Det var inte jag som pruttade. Det kanske var du?

Citat:

Stoppa Pressarna har varit i kontakt med toppolitikern – och vi ställde frågan rakt ut.

Det finns uppgifter om att du medvetet fiser inför personalen när du handlar på Systembolaget. Stämmer det?

– Jag kan varken bekräfta eller dementera, men det var en oerhört specifik och lite kul fråga. Hej då, säger mannen och lägger på luren.

Källa: https://stoppapressarna.se/politik/toppolitikerns-beteende-systembolaget/
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2026-07-15, 21:42
Moderator
Tråden har ett existensberättigande här i Kändisskvaller, trots ämnet. Och trots ämnet är det inte meningen att tråden ska bli en tramstråd med olika försök till lustifikationer. Vill man skoja och skämta om ämnet, går det utmärkt att göra det i humorforumet: (FB) Humor

Här är det däremot OT.

/Moderator
2026-07-15, 21:50
Medlem
Mailmanss avatar
Påhittad smörja
Citera
2026-07-15, 22:01
Medlem
Trams. I synnerhet då skitblaskan vägrar skriva vem de snackar om.
Citera
2026-07-15, 22:31
Medlem
Den som är känd för sådant beteende är ju Bert Karlsson. Man får kanske tänja "under många år en av landets mest framträdande toppolitiker" till sin yttersta gräns, men omöjligt är det inte.
Citera
2026-07-15, 22:39
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Den som är känd för sådant beteende är ju Bert Karlsson. Man får kanske tänja "under många år en av landets mest framträdande toppolitiker" till sin yttersta gräns, men omöjligt är det inte.
Det kanske är hon politikern som hade svårt för bananer?
Å nu går hon någon newage-kurs där man ska möta sina demoner?
Så nu äter hon massa bananer 🍌 och släpper gas på bolaget för hon måste sluta supa och få rätsida på sina fobier?

Har du nån ”inside” att komma med?
Bert, hahaha.
Citera
2026-07-15, 23:28
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Jo men det var han väl ändå? Framträdande alltså. Men detta hände i Stockholm.
Citera
Igår, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jo men det var han väl ändå? Framträdande alltså. Men detta hände i Stockholm.

Ja, Stockholm talar mot att det skulle vara Bert. Jag vet inte heller om han skulle beskrivas som framträdande politiker "under många år" när hans parti åkte ut efter en mandatperiod. Och så tror jag egentligen att han skulle beskrivas som något annat om det vore han, som "nöjesprofil" eller liknande. Men visst har han varit omtalad för att fisa när han åker hiss med folk?

Nåväl, formuleringen tyder väl på att det är någon på nivån partiledare eller statsråd, samt alltså man och pensionerad och "syns fortfarande regelbundet i medierna". Det sistnämnda kan ju betyda "har en spalt i [fyll i valfri obskyr tidning]" eller "gästar gärna morgonsoffor i brist på annan sysselsättning". Och artikeln bidrar med informationen att det mest köps vitt vin, flera gånger i veckan. Jag undrar om det kan vara någon som har begynnande demens.
Citera
Igår, 01:56
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Carl Bildt hänger ju en hel del i Stockholm fast han bor i Italien!
Citera
Igår, 05:16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Som sagt långsökt att han skulle refereras till som "framträdande toppolitiker" men mest faller det på att om det skulle vara Bert skulle han nog inte ha något problem med att framträda både med namn och bild, var ändå ett tag sedan han sågs i media.
Citat:
Citera
Igår, 07:54
Medlem
Eftersom han inte pratar i anakronismer kan vi avfärda att det är Bohlin åtminstone. Är det för lågt hängande frukt att det skulle vara en miljöpartist? Vegankosten får peristaltiken att arbeta + billiga poäng här. I och för sig har jag svårt att se dem på ett systembolaget. Känns som att Göran Persson har riktigt vidrig tarmflora, kanske han?
Citera
Igår, 07:55
Moderator
Parongatans avatar
Rubrik justerad. Tidigare rubrik utgår: Vem fes på Systembolaget?

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in