Igår, 20:47
Medlem
avcs avatar
Hittade ett par lurar i soprummet. Då de saknade namn och jag ej har råd med egna valde jag att löda ihop dem (defekta kablar) och använda.

Problemet är att de fan stinker snus(k). De luktar svett, hetta, bajskorvar. Nog för de ser förjävliga ut men går fenomenet att åtgärda utan att behöva köpa nya lurar? De funkar ändå väldigt bra, och trådlösa lurar är fan inte gratis (typ en tusing)

Vänlig hälsning
Kärring
Citera
Igår, 21:01
Medlem
J.Doessons avatar
Usch. Jag hade aldrig tagit reda på såna. Men testa att ta ättiksprit på en bomullstuss eller en trasa. Kan man få bort katt kiss med den vätskan så borde den göra susen på lurarna..
Citera
Igår, 21:13
Moderator
v50s avatar
ättika är rätt effektivt för att döda lukter testa att försiktigt torka av dem med det eller att hälla ättika i en skål och låta hörlurarna vara bredvid ett par timmar. Köp om möjligt 24% ättika som inte är så utspädd.
Citera
Igår, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Hittade ett par lurar i soprummet. Då de saknade namn och jag ej har råd med egna valde jag att löda ihop dem (defekta kablar) och använda.

Problemet är att de fan stinker snus(k). De luktar svett, hetta, bajskorvar. Nog för de ser förjävliga ut men går fenomenet att åtgärda utan att behöva köpa nya lurar? De funkar ändå väldigt bra, och trådlösa lurar är fan inte gratis (typ en tusing)

Vänlig hälsning
Kärring
Vad var det för kablar du lödde ihop om de är trådlösa?
Citera
Idag, 00:09
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad var det för kablar du lödde ihop om de är trådlösa?
vart framgår det att de skulle vara trådlösa?
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
vart framgår det att de skulle vara trådlösa?
Här,
Citat:
Ursprungligen postat av avc
De funkar ändå väldigt bra, och trådlösa lurar är fan inte gratis (typ en tusing)
Citera
Idag, 03:02
Medlem
Jag skulle försökt rengöra lurarna med Klorin utspädd i vatten, det är effektivt.
Klorin decinficerar dessutom, typ från sjukdomar, skabb osv.

Usch, förre ägaren som luktade skit troligen, han kanske hade hörlurarna på sig när han dog till och med, vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in