2026-07-14, 17:28
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Jag förstår inte alla dessa nya medlemmar som skiver en massa inlägg under kort tid och sedan väljer att avsluta sitt konto. Varför gör de det? Skäms det för vad de skrivit eller vad är grejen? När fb införde denna funktion, föstod inte admin att den skulle missbrukas?
2026-07-14, 17:32
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
De borde vara så att nya medlemmar inte får avsluta sitt konto på 6 månader, då har de tid att tänka om och kanske ångrar sig till slut.
2026-07-14, 17:35
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag förstår inte alla dessa nya medlemmar som skiver en massa inlägg under kort tid och sedan väljer att avsluta sitt konto. Varför gör de det? Skäms det för vad de skrivit eller vad är grejen? När fb införde denna funktion, föstod inte admin att den skulle missbrukas?
Jag har fått för mig att det är återkommande troll som drar när det börjar brännas så dom slipper bli avstängda. Ser inget annat förståeligt skäl.
2026-07-14, 17:47
Medlem
Torkys avatar
Jag tycker att funktionen är kass. Lite av charmen är ju att det man skriver här ristas i sten och att kontot får stå för det.

Den känslan försvinner lite när en massa mänskliga bottar startar en tråd med en simpel eller provocerande frågeställning och sedan avslutar kontot.

Ibland ser man nya trådar där någon med ett avslutat konto har lämnat en oneliner. Det är tråkigt, drygt och gör forumet skräpigare enligt mig.

Minst sex månader tycker jag var ett bra förslag.
2026-07-14, 18:13
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
På vilket sätt missbrukas den?
2026-07-14, 18:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
På vilket sätt missbrukas den?

Läs tråden, flicka lilla, innan du uttalar dig.

Både den här tråden och den tidigare: (FB) Missbruk av nya konton
2026-07-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torky
Jag tycker att funktionen är kass. Lite av charmen är ju att det man skriver här ristas i sten och att kontot får stå för det.

Fast inläggen finns väl kvar precis som de finns kvar om man blir avstängd?
2026-07-14, 18:21
Medlem
franges avatar
Jäpp, jag håller med. Flertalet gånger har det hänt att man fått ett svar/blivit citerad i en tråd och bara nån minut senare är kontot avslutat så man inte ens kan svara.

Eller trådar som bara är minuter gamla så är kontot redan avslutat när man läst igenom trådstarten.

Vissa verkar ha satt det här i system att bara ha ett konto för några enstaka inlägg, sedan avslutade det, skaffa nytt, göra några inlägg/tråd, avsluta det kontot, starta nytt, osv.
2026-07-14, 19:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jäpp, jag håller med. Flertalet gånger har det hänt att man fått ett svar/blivit citerad i en tråd och bara nån minut senare är kontot avslutat så man inte ens kan svara.

Eller trådar som bara är minuter gamla så är kontot redan avslutat när man läst igenom trådstarten.

Vissa verkar ha satt det här i system att bara ha ett konto för några enstaka inlägg, sedan avslutade det, skaffa nytt, göra några inlägg/tråd, avsluta det kontot, starta nytt, osv.

Ja, det är ett antisocialt beteende som bryter mot Internet-etikett. Det fanns för ett par år sedan en skitpostare på flashback som startade 10-tals trådar i veckan, som han sällan skrev i utöver trådstarten!
Sedan avslutade han sitt konto. Han postade bara för uppmärksamhet, brydde sig inte om svaren han fick.
2026-07-14, 19:50
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Läs tråden, flicka lilla, innan du uttalar dig.

Både den här tråden och den tidigare: (FB) Missbruk av nya konton
Men jag tycker inte det missbruk. Din åsikt är alltså fel.
Varför skapar du ny tråd när det redan finns tråd om det?
2026-07-14, 20:50
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tråd finns! (FB) Missbruk av nya konton

Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Tråd finns redan, TS kan fortsätta där.

(FB) Missbruk av nya konton

Vi fortsätter där.

*tråd låst*