2026-07-14, 15:52
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Emma
ENKÖPING | 2026-07-14
Signalement:
Har någon sett 26-åriga Emma?
Hon är försvunnen sedan den 1 juli 2026 då hon senast sågs i Enköping vid 20.10-tiden.
Emma har långt ljusbrunt hår, vid försvinnandet uppsatt i klassisk hästsvans. Hon är cirka 167 centimeter lång och väger cirka 75 kg.
Hon var vid försvinnandet klädd i svart linne med breda axlar, svarta byxor och svart-vita flip-flopsandaler. Hon bar också en mörkblå mjuk weekendbag över axeln.
Kontakt
Har du sett Emma eller har information som kan leda till att personen återfinns, ring polisen på 114 14
https://www.missingpeople.se/efterlysningar/emma-1/

Varit borta 2 veckor nu. Vad kan ha hänt?
Citera
2026-07-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
https://www.missingpeople.se/efterlysningar/emma-1/

Varit borta 2 veckor nu. Vad kan ha hänt?

Hon hade ju en weekendbag på sig. Bara bortrest?
Citera
2026-07-14, 22:25
Medlem
Ingen som märkt att hon var borta pga semester? Konstigt att inte familjen reagerat tidigare….

Någon som känner till vad det kan röra sig om? Frivilligt försvinnande, psykisk ohälsa?
Citera
2026-07-16, 00:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Ingen som märkt att hon var borta pga semester? Konstigt att inte familjen reagerat tidigare….

Någon som känner till vad det kan röra sig om? Frivilligt försvinnande, psykisk ohälsa?

Försvinnandet kan ju ha varit polisanmält tidigare men man har väntat med att ta hjälp av Missing People. Dock förvånansvärt lite aktivitet på sociala medier. Brukar ju vara ett antal inlägg i stil med "Min syster..." eller "Min kusin...". Ser inga sådana när jag söker.
Citera
2026-07-17, 20:44
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Försvinnandet kan ju ha varit polisanmält tidigare men man har väntat med att ta hjälp av Missing People. Dock förvånansvärt lite aktivitet på sociala medier. Brukar ju vara ett antal inlägg i stil med "Min syster..." eller "Min kusin...". Ser inga sådana när jag söker.
Det är sorgligt tyst.
En tjej som pluggar läkarprogrammet i Umeå har delat inlägget från MP & skriver att Emma är en vän hon känt hela utbildningstiden. Så hon kanske pluggade läkarprogrammet hon oxå (?)
Utöver det ser jag ingenting.
Citera
2026-07-18, 11:21
Medlem
Det är bara så tragiskt när en ung människa försvinner och det inte väcker frågor här på forumet.
Hoppas innerligt att hon återfinns vid liv.
Citera
2026-07-18, 15:27
Medlem
Citat:
Det är sorgligt tyst.
En tjej som pluggar läkarprogrammet i Umeå har delat inlägget från MP & skriver att Emma är en vän hon känt hela utbildningstiden. Så hon kanske pluggade läkarprogrammet hon oxå (?)
Utöver det ser jag ingenting.

Jag hittar ingenting annat jag heller, tyvärr.

Kan mycket väl vara så att hon studerar läkarprogrammet i Umeå, men är hemmahörande i Enköping. Kan det isåfall vara så att hon är hemma under under sommaren då det är uppehåll från studier?
Citera
2026-07-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hotellkudde
Jag hittar ingenting annat jag heller, tyvärr.

Kan mycket väl vara så att hon studerar läkarprogrammet i Umeå, men är hemmahörande i Enköping. Kan det isåfall vara så att hon är hemma under under sommaren då det är uppehåll från studier?

Nu verkar efterlysningen hos missing people vara borta
Citera
2026-07-18, 17:44
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Nu verkar efterlysningen hos missing people vara borta
Ja, borttaget utan notis. Likaså inläggen från hennes vän. Enköpingsposten har inte heller uppdaterat.
Jag hoppas det betyder hon kommit tillrätta välbehållen.
Citera
2026-07-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ja, borttaget utan notis. Likaså inläggen från hennes vän. Enköpingsposten har inte heller uppdaterat.
Jag hoppas det betyder hon kommit tillrätta välbehållen.

Det hoppas jag med! Hoppas på någon form av uppdatering kring försvinnandet.
Citera
2026-07-19, 00:32
Medlem
Ett inlägg som gjordes i en Enköping grupp på Facebook för några timmar sedan verkar vara borttaget :/ Undra vad som hänt </3
Citera
2026-07-19, 19:33
Medlem
godboys avatar
Aj aj aj, detta låter inte lovande. Tyst från MP i o m att efterlysningen blev borttagen. När MP inte nämner att individen är återfunnen och ändå tar bort efterlysningen så är min uppfattning att det sannolikt är fråga om ett självmord eller en olycka där personen omkommit. Högst osannolikt att hon är i livet tyvärr. Kan även vara så att kroppen är återfunnen och polisen är förtegen men utreder saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in