2026-07-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu sysslar du med med victim blaming, det är mannen som är brottsoffret här.
Båda anser jag
Citera
2026-07-15, 11:34
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Lyssnar man på ljudinslaget verkar det inte ens som han köpt sex. Han började bjuda henne på fika och annat sen började han ge henne pengar och sen började hon kräva pengar och då kom hoten om anmälan/förstört liv.

Bästa straffet vore att döma henne att betala tillbaka varenda krona med ränta plus skadestånd, men det lär väl inte ske. (Hon kunde allra helst tvingas prostituera sig för att betala tillbaka, det hade varit poetisk rättvisa)
Låter lite som att killen är förståndshandikappad
Citera
2026-07-15, 12:02
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson

Ja han verkar inte ha alla muezziner i minareten det kan jag hålla med om.
Citera
2026-07-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Om han nu är det, så torde det vara ännu värre av kvinnan att utpressa honom.
Citera
2026-07-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Han måste gjort något jävligt eftersom han släppte ifrån sig så mycket pengar
Det här känns obehagligt bekant. Jag har skrivit om min egen historia här på Flashback tidigare. Min dåvarande flickvän från helvetet försökte med i princip samma upplägg. När jag gjorde slut efter någon månad krävde hon pengar i efterhand - "sex är inte gratis", som hon uttryckte det. När jag vägrade eskalerade det snabbt till hot om att polisanmäla mig för våldtäkt om jag inte betalade.

Skillnaden var att jag hade spelat in samtalen och sparat kommunikationen, så utpressningen fungerade aldrig.

En tid senare åtalades hon för mordförsök på en ny pojkvän. Den erfarenheten gör att jag har väldigt lätt att tro att den här typen av utpressning faktiskt förekommer, sannolikt mycket oftare än vad som når polisstatistik och medier, eftersom många betalar eller väljer att aldrig anmäla.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2026-07-15 kl. 12:58.
Citera
2026-07-15, 13:03
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ja han verkar inte ha alla muezziner i minareten det kan jag hålla med om.
Exakt

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om han nu är det, så torde det vara ännu värre av kvinnan att utpressa honom.
Ett lätt byte, om det skulle stämma så är det tragiskt
Citera
2026-07-15, 13:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Det här känns obehagligt bekant. Jag har skrivit om min egen historia här på Flashback tidigare. Min dåvarande flickvän från helvetet försökte med i princip samma upplägg. När jag gjorde slut efter någon månad krävde hon pengar i efterhand - "sex är inte gratis", som hon uttryckte det. När jag vägrade eskalerade det snabbt till hot om att polisanmäla mig för våldtäkt om jag inte betalade.

Skillnaden var att jag hade spelat in samtalen och sparat kommunikationen, så utpressningen fungerade aldrig.

En tid senare åtalades hon för mordförsök på en ny pojkvän. Den erfarenheten gör att jag har väldigt lätt att tro att den här typen av utpressning faktiskt förekommer, sannolikt mycket oftare än vad som når polisstatistik och medier, eftersom många betalar eller väljer att aldrig anmäla.

Tack för din berättelse, att många kvinnor är giriga och falska är känt sen lång tid tillbaka.

Mannen i det aktuella fallet är långt ifrån ensam att råka ut för golddiggers som gör vad helst för pengar.
Citera
2026-07-15, 13:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Båda anser jag

Nu försöker du själv med victim blaming.

Det är mannen som har blivit utpressad och det är han som är brottsoffret.

Om kollar runt lite så verkar det finnas rätt många såna här fall där kvinnor har utpressat män.

Källa: Expressen https://share.google/kOE3Z9VNzdScTTEUu

Källa: SVT Nyheter https://share.google/b7Ln5N3Zk4jXUvrpN

Källa: Corren https://share.google/3tqKHuKYLWOUM6pVw

Källa: Gefle Dagblad https://share.google/wYl3tbu1PjCz8Rpef

Källa: Nerikes Allehanda https://share.google/RE8TjpYGsfX16xXaP

Mannen i det aktuella fallet i Strängnäs är alltså långt ifrån ensamt brottsoffer i såna här sammanhang..
Citera
2026-07-15, 13:41
Medlem
Ingen som har namn?
Citera
2026-07-15, 14:27
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Lyssnar man på ljudinslaget verkar det inte ens som han köpt sex. Han började bjuda henne på fika och annat sen började han ge henne pengar och sen började hon kräva pengar och då kom hoten om anmälan/förstört liv.

Bästa straffet vore att döma henne att betala tillbaka varenda krona med ränta plus skadestånd, men det lär väl inte ske. (Hon kunde allra helst tvingas prostituera sig för att betala tillbaka, det hade varit poetisk rättvisa)
Mycket vill ha mer som man brukar säga. Håller med men bästa straffet kommer vara att hon blir igenkänd för sina metoder och säkerligen hatad och får blickar när hon visar sig. Förhoppningsvis blir hon hatad och utfryst av majoriteten.

Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes

Fy fan vilken vidrig människa! Hoppas den så kallade horan fick ett kännbart straff.
Citera
2026-07-15, 14:56
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Man kan inte få skuldsanering på brott.
Så du menar att skuldsanering inte tar skadestånd man blivit dömd att betala?
Isånafall har du fel.
Citera
Igår, 08:04
Medlem
baron-brazils avatar
Ingen som har uppgifter om BO och bild?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto