2026-07-20, 11:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Får jag gissa? CNN, CBS och MSNBC? Haha
Nu ger du exempel på en som är praktiskt taget en opartisk kanal, och till en som är motsvarigheten till FOX, fast som ljuger lite mindre och en som är där emellan.
Din poäng är med detta?
Att det inte finns annan media än kaninhålsmedia som duger?
Citera
2026-07-20, 11:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Skönt med en värld som är svart och vit.
Är det så för dig?
För så är det inte för mig och den fakta jag lagt fram till dig, den berättar just det jag sade och INGET systematiskt valfusk, och det enda man sett med systematiskt valfusk är när donalds försökte få en delstat at "hitta" röster.

Varför skriver du en skäp-oneliner för?
För du inte gillar denna fakta att man faktiskt gjort djupdukningar i detta och aldrig funnit mer spår av systematiskt valfusk än med donalds.
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, det vore faktiskt bättre. Personer som inte respekterar demokratin har ju egentligen inte ens anledning att rösta.
Mer än lura väljarna och attackera demokratin att den försvagas.
Alltid varit fascinerad över att en del finner trygghet i lögner och skräp som de försvarar som det vore dagens sanning.

Se bara på detta med Kina, sällan skådat skräp har man sett innan, men bevisen kanske kommer denna torsdagen och om denna gång riktiga bevis som verkligen pekar vad Kina gjort än ett tal som säger en sak och bevisen säger inget?
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ok, du tycker att det införs för snabbt. Det är en rimlig invändning, och svaret på din fråga är att jag har inte den blekaste aning om huruvida den amerikanska staten klarar uppgiften att verifiera miljontals ID på tre månader.

Det ändrar inte på att vänstermuppar blir arga över minsta krav för att få rösta, oavsett hur de införs, och att den absoluta majoriteten av invändningarna kommer från slika vänstermuppar. Vänstermuppar hade helst tagit bort alla krav.
Det fattar ju vilken idiot som helst som har förmågan att tänka och förstå hur register går till och samla in denna datan, att vi pratar om kanske 10år innan det registret är uppe och fullt fungerande.

Det tar längre tid än 3 månader bara för göra de grundläggande besluten för ett nationellt ID-kort, och arbetet bra längre.
Och du säger du vet inte, försöker du driva med oss eller fattar du så lite om allmänt ID-kort kräver en massa uppbackning.

För saken är att de som har ID-kort använder samma osäkra system som de utan, men bägge styrker sin identitet med påvisa punkter i deras liv osv....
Och du har inte en blekast på 3 månader
SIcket roligt skämt, och två, inbillar du dig ad hominemt vänstermuppar är till ding hjälp?
Undrar då det bara försvagar din ståndpunkt för var gång du gör och för du inser att prata som en normal människa med saklighet och fakta inte funkar.(Och nej, det finns ingen fakta för ID-kort av denna skala, sakligheten att myndigheter jobbar långsamt är verkligen inget nytt, och bara skriva en rad på ett papper är inget välgrundat beslut, och skulle bara göra processen än längre.)

Undrar när vi får bevis som överensstämmer med skräpet som kom ur donalds mun om Kina, denna torsdagen?
Citera
2026-07-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Det ändrar inte på att vänstermuppar blir arga över minsta krav för att få rösta, oavsett hur de införs, och att den absoluta majoriteten av invändningarna kommer från slika vänstermuppar. Vänstermuppar hade helst tagit bort alla krav.

Fast nu rör det sig (både i USA och tidigare i Storbritannien) om krav som införs specifikt för att minska valdeltagande. Och då är det inte bara "vänstermuppar" som har motsatt sig.
Citera
2026-07-20, 15:18
Medlem
Att de finns en påverkan i varje val är väl självklart. Såg vi ju med Trump och Facebook. Nämner trump något om det också?

Tycker mest det är märkligt att inte 1/3 ca röstar i USA. Eller kan rösta.. Av olika skäl.
Citera
2026-07-20, 16:23
Medlem
DeValeras avatar
Vi får se om President Trump ställer in alla val tills systemet är riggat så att det inte kan ske någon valpåverkan som missgynnar honom.
Citera
2026-07-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Vilken "vilja" pratar du om? Observera att du säger att det INTE är opinionsundersökningar du hänvisar till:
Nu hittar du på igen, jag ställde en fråga...
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
När har jag sagt att man kan skita i konstitutionen och istället gå efter en opinionsundersökning?

Förstår du att du argumenterar mot din egen fantasi? Får lämna dig ifred nu du verkar manisk och ljuger och hittar på saker hela tiden så det blir liksom ingen diskussion utan det blir du som medvetet hittar på saker folk har sagt och sen attackerar dom för det. Som sagt, det blir du mot din egen fantasi, lycka till!
Citera
2026-07-20, 17:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vita huset förbereder ett stort avslöjande om valet 2020 på Torsdag– medierna anklagas för att försöka forma narrativet i förväg

President Donald J. Trump will be speaking to the nation this Thursday, July 16th, at 9PM EST.
https://x.com/i/status/2076752354808828305

Nu händer det.

I många år har vi debatterat kring valet 2020 verkligen gick rätt till eller om det stals. Många vet min position här och att världen i dess följd skadades för lång tid framåt. För alltför många människor i världen innebar Joe Bidens fyra år vid makten en period präglad av krig, inflation, ökad splittring, tvångsvaccinationer och ett mycket mörkare världsläge.

Nu kan det äntligen vara dags att få svar.

MSNBC, CNN, Reuters, CNN och många andra etablerade medier skulle, enligt detta resonemang, inte rapportera om misstänkt utländsk påverkan i valet 2020 om de inte kände att de var tvungna. Den enda anledningen till att de gör det nu är att de vill ligga steget före och få sina läsare och tittare att tro att Trump bara kommer med påståenden.

Media försöker redan nu sätta berättelsen. Därför använder de formuleringar som att Trump "kommer att hävda", som om det han presenterar inte bygger på underrättelseinformation eller resultaten av de utredningar som genomförts.

De etablerade medierna skulle normalt aldrig rikta strålkastarljuset mot utländsk påverkan i valet 2020 om de inte visste att något var på väg att offentliggöras. Att de nu gör det ses av många som ett tecken på att något större är på väg.

Trump uppges få sällskap av CIA-chefen John Ratcliffe, FBI-chefen Kash Patel, Tulsi Gabbard i sin roll som chef för den nationella underrättelsetjänsten (DNI) samt DHS-ministern Kristi Noem. Enligt två anonyma tjänstemän i Vita huset ska de presentera uppgifter om en främmande stats plan att påverka presidentvalet 2020.

Samtidigt sammanfaller Trumps tal till nationen med tidsfristen för den pågående FBI-insatsen i Fulton County, som enligt uppgifterna infaller på fredag (japp en Fredag)..

Vad tror Flashback ?
Om uppgifterna stämmer kan vi stå inför ett av de största politiska avslöjandena i modern amerikansk historia.

Några länkar på ämnet:

https://www.cnbc.com/2026/07/13/trump-2020-election-intelligence-speech.html?qsearchterm=trump%20to%20claim

https://www.reuters.com/world/us/trumps-give-speech-about-foreign-interference-2020-election-ms-now-reports-2026-07-13/

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-speech-thursday-2020-election-b3014193.html

https://www.tradingview.com/news/reuters.com,2026:newsml_FWN43F0IO:0-trump-s-thursday-speech-about-foreign-interference-in-2020-elect ion-ms-now-reports/

https://www.internazionale.it/ultime-notizie-reuters/2026/07/13/trump-s-to-give-speech-about-foreign-interference-in-2020-election-ms-now-reports

USA VET ATT MAN KAN HACKA ALLT OCH INGENTING. Snowden låg bara på 4 av 10 på den skalan. Det handlar om storskojare där USA nu kravlar i skiten
Citera
2026-07-20, 18:02
Medlem
Citat:
Nu hittar du på igen, jag ställde en fråga...
Du ställde såklart frågan retoriskt. Vad var poängen med frågan annars, vem tror du att du lurar? Jaså, du tror kanske att du lurar folk som ligger på samma nivå som du i intellekt?

För övrigt så var det inte bara en fråga:
Citat:
Du tycker alltså att federationer olagligen ska köra över stater baserat på opinionsundersökningar och du påstår att det ökar staternas självbestämmanderätt.
Citat:
Att lägga ord i andras mun verkar enklare för dig än att argumentera för din sak, undra vad det kan bero på
Eller när Egna-Tankar bad om "en länk till opinionsundersökningarna" svarade du goddag yxskaft:
Citat:
Och om du kan citera där jag sagt att EN opinionsundersökning har visat att befolkningen i alla delstater i USA vill införa ID-kontroll vid mellanårsvalet så ska jag bemöta det
Det sa han förstås inte, trolljävel.
När Hepcat-X skrev att du hänvisade till en opinionsundersökning svarade du honom:
Citat:
Ännu en person som vill skriva vad jag sagt istället för att citera det. Hittar ingen annan tolkning än att du är lite korkad eller vet att du ljuger, kör hårt med din propaganda!
Ja, han skrev förstås Pew Research och du kanske har någon annan undersökning i tankarna. Varför skriver du inte det då?

Så, trolljävel, varifrån har du fått att folket vill ha ID och att det sedan inte innebär att federala staten kör över enskilda staters rättigheter baserat på opinionsundersökningar?

Citat:
Förstår du att du argumenterar mot din egen fantasi? Får lämna dig ifred nu du verkar manisk och ljuger och hittar på saker hela tiden så det blir liksom ingen diskussion utan det blir du som medvetet hittar på saker folk har sagt och sen attackerar dom för det. Som sagt, det blir du mot din egen fantasi, lycka till!
Du kan förstås hur enkelt som helst motbevisa precis allting jag har skrivit.

Men det kan du inte.

Undrar varför.

Själv tycker jag att det är skitenkelt att motbevisa er Trump-tards. Det görs enkelt med era
egna påståenden.

Om jag nu är "manisk och ljuger och hittar på saker hela tiden", hur kommer det sig att jag lyckas citera dina lögner hela tiden, medan du aldrig lyckas med samma sak?
Citera
2026-07-20, 18:05
Medlem
Citat:
Du ställde såklart frågan retoriskt. Vad var poängen med frågan annars, vem tror du att du lurar? Jaså, du tror kanske att du lurar folk som ligger på samma nivå som du i intellekt?

För övrigt så var det inte bara en fråga:

Eller när Egna-Tankar bad om "en länk till opinionsundersökningarna" svarade du goddag yxskaft:

Det sa han förstås inte, trolljävel.
När Hepcat-X skrev att du hänvisade till en opinionsundersökning svarade du honom:

Ja, han skrev förstås Pew Research och du kanske har någon annan undersökning i tankarna. Varför skriver du inte det då?

Så, trolljävel, varifrån har du fått att folket vill ha ID och att det sedan inte innebär att federala staten kör över enskilda staters rättigheter baserat på opinionsundersökningar?

Du kan förstås hur enkelt som helst motbevisa precis allting jag har skrivit.

Men det kan du inte.

Undrar varför.

Själv tycker jag att det är skitenkelt att motbevisa er Trump-tards. Det görs enkelt med era
egna påståenden.

Om jag nu är "manisk och ljuger och hittar på saker hela tiden", hur kommer det sig att jag lyckas citera dina lögner hela tiden, medan du aldrig lyckas med samma sak?
Varför inte bara citera mig där jag säger det du påstår? Nej juste det går inte iom att du hittat på det själv. Hitta på saker om nån annan nu och attackera dom för det, är klar med dina lögner.

IOM att du själv hittar på vad din motpart säger förstår jag att du tycker det är enkelt att motbevisa, du verkar inte förstå att det är din egen fantasi du motbevisar
Senast redigerad av smultronkungen2 2026-07-20 kl. 18:07.
Citera
2026-07-20, 18:15
Medlem
Citat:
Varför inte bara citera mig där jag säger det du påstår?
Det görs ju hela tiden
Citat:
Nej juste det går inte iom att du hittat på det själv. Hitta på saker om nån annan nu och attackera dom för det, är klar med dina lögner.
Du skriver:

Citat:
Klar majoritet av folket vill ha ID krav vid röstning, om man då inför ID krav vid röstning så följer man folkets vilja.

Har du inte skrivit ovan citat? Alla kan ju trycka på länken och se att det är du som har skrivit det. Alla med en IQ högre än en Trump-tard, iallafall.

Citat:
IOM att du själv hittar på vad din motpart säger förstår jag att du tycker det är enkelt att motbevisa, du verkar inte förstå att det är din egen fantasi du motbevisar
Du verkar leva i en psykos om du inte kommer ihåg vad du själv skriver.
Citera
2026-07-20, 19:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur gick det? Blev USA omskakat av avslöjandet?

Massivt valfusk 2020

Min bedömning är att frågan nu har aktualiserats på nytt. Läser man X framträder en omfattande mängd bevisning, medan mainstreammedierna förblir tysta – något som många redan har förstått.

Det intressanta blir vem som lyckas vinna narrativet denna gång.

Så nej, USA är inte omskakad efter just denna händelse. Detta eftersom de flesta känner till att Kina och Ukraina var inblandade i valet 2020.

Men detta är ett berg som tas ned sten för sten.
Citera
2026-07-20, 19:31
Medlem
MuscleSharks avatar
Ännu en Trump nothing burger, precis som väntat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in