2026-07-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hur menar du koka?

"MAGA" är ju idag en etablerad institution och inte längre någon folkrörelse, med eventuella "aktivister" på sociala medier. MAGA är styret av USA. De lojala är redan tillsatta och det gamla systemet nedmonterat.

Massarresteringar av politiska motståndare är såklart nästa steg för administrationen. Men Erdogan, Putin, Xi etc har såklart bättre pli på sina befolkningar än Trump. Trots sin "truth social".

Jag tippar att han med "koka" menade "jubla, rulla hatt, skulle ge dem en kick".
Citera
2026-07-16, 19:21
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Han kommer att presentera fake facts som bevisar att valet riggades med hjälp av utländsk makt (Kina) som manipulerade röstmaskinerna, så därför måste mellanårsvalet skjutas upp och genomföras i samband med nästa presidentval. Eller kanske blir det en någon ännu värre soppa som fabuleras fram....

Jag är mest nyfiken på hur senil han är - det var länge sedan han kunde säga en hel mening. Hans kognitiva tillkortakommanden framgår tydligt då han upprepar sig som en berusad papegoja.

Den största skandalen i USA är hur det amerikanska folket lät sig duperas av någon som lyckades göra valet 2024 till en kamp mellan två gravt dementa gubbar.

Håller med. Hans kognitiva tillkortakommanden tyckte jag iofs var tydliga redan 2015.

Den stora skrällen med clownen är, som du skriver, antalet personer som faktiskt tar honom på allvar och på orden. Men inte bara i USA. Även i Sverige har en alldeles för stor andel debila nötter presenterat sig som supporters.

Och det är detta som är det riktigt skrämmande.
Citera
2026-07-16, 20:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hur menar du koka?

"MAGA" är ju idag en etablerad institution och inte längre någon folkrörelse, med eventuella "aktivister" på sociala medier. MAGA är styret av USA. De lojala är redan tillsatta och det gamla systemet nedmonterat.

Massarresteringar av politiska motståndare är såklart nästa steg för administrationen. Men Erdogan, Putin, Xi etc har såklart bättre pli på sina befolkningar än Trump. Trots sin "truth social".
Min gissning är att rörelsens gräsrötter skulle bli exalterade och kampberedda och uppträda som väpnad milis.
Citera
2026-07-16, 20:58
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Noterar att du undviker att säga något tydligt om ifall du anser att Trump gjorde rätt i att försöka kuva personer som ifrågasätter honom, hota med attt kasta dem i fängelse eller försöka stämma skiten ur dem. Eller ifall hans ständiga påståenden om valfusk är rimliga i sak.

Men bilden man får av ditt inlägg är ändå att du anser att Trump i princip har rätt, men är för svag och oslipad, eller inte har fått fram tillräckligt tuffa och slipade medarbetare - och därför blir stackaren överlistad av Washingtonmaffian.
Ditt läsande mellan raderna lämnar minst sagt en hel del i övrigt att önska. Jag är ingen anhängare av diktatur. Låt mig förtydliga: Hans hot via ombud mot journalister och tv-program etc liknar den taktik som Erdogan och Putin använde i början av sina karriärer. Dessa båda herrar manipulerade också valresultat på samma vis som Trump nu verkar vilja göra.

Hela lurendrejeriet med hans kryptovaluta och hur den använts när länder och företag köper sig inflytande är för övrigt så groteskt korrupt och fräckt att det saknar motstycke i amerikansk historia.
Citera
2026-07-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Ditt läsande mellan raderna lämnar minst sagt en hel del i övrigt att önska. Jag är ingen anhängare av diktatur. Låt mig förtydliga: Hans hot via ombud mot journalister och tv-program etc liknar den taktik som Erdogan och Putin använde i början av sina karriärer. Dessa båda herrar manipulerade också valresultat på samma vis som Trump nu verkar vilja göra.

Hela lurendrejeriet med hans kryptovaluta och hur den använts när länder och företag köper sig inflytande är för övrigt så groteskt korrupt och fräckt att det saknar motstycke i amerikansk historia.
Jag var helt enkelt intresserad av ett klargörande. Jag har stött på ganska många som kört ungefär vinkeln att "Trump är inte mer korrupt än andra /amerikanska/ politiker, snarast mer ärlig - han är snarast mer öppen och ärlig med vad han håller på med...och därför försöker de knäcka honom, poplitiskt och rättsligt".

Tack för preciseringen.
Citera
2026-07-16, 21:16
Medlem
Nixters avatar
Timmar kvar. Allt mer tyder på att det är just Kinesisk inblandning i valet 2020 som kommer exponeras.

Journalisten Cathrine Herridge
https://x.com/i/status/2046665072798212389
Citera
2026-07-16, 21:39
Medlem
MyJustices avatar
Vilken sagostund vi lever i .
Det är jättespännande .
Rubio ska jaga vänsteradikala
Sen får vi se vad som definiera en vänsterradikal
Men komihåg
Världens 10 rikaste Amerikaner vill ge dig nånting .
Senast redigerad av MyJustice 2026-07-16 kl. 21:47.
Citera
2026-07-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Timmar kvar. Allt mer tyder på att det är just Kinesisk inblandning i valet 2020 som kommer exponeras.

En ”whistelblower”? Är det detta som Trumps tal i natt bygger på.

Jag har ända fram tills idag varit övertygad om att valet 2020 blev stulet på grund av det som hände under kvällen och natten valdagen, men nu börjar jag allvarligt tvivla.
Citera
2026-07-16, 22:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
En ”whistelblower”? Är det detta som Trumps tal i natt bygger på.

Jag har ända fram tills idag varit övertygad om att valet 2020 blev stulet på grund av det som hände under kvällen och natten valdagen, men nu börjar jag allvarligt tvivla.

Tycker du får se detta litet som Covid. Det kom från Kina men långt fler var inblandade att avsätta en vald President.
https://ibb.co/cc6Q1qMz
Citera
2026-07-16, 23:05
Medlem
Citat:

Politik som showbusiness. Trumps specialitet.,
Citera
2026-07-16, 23:09
Medlem
Citat:
Tycker du får se detta litet som Covid. Det kom från Kina men långt fler var inblandade att avsätta en vald President.
https://ibb.co/cc6Q1qMz
Orkar inte sätta mig in i det men jag förutspår att det bara är Trump som ser det här — vad det nu är — som ”the smoking gun”. Resten av världen, inklusive Fox News kommer ignorera det inom 24 timmar.
Citera
2026-07-16, 23:30
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Min gissning är att rörelsens gräsrötter skulle bli exalterade och kampberedda och uppträda som väpnad milis.
Det syftet fyller redan ICE sedan en tid tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in