2026-07-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Israel har kontroll över in och utfart till Gaza. De hade en flygplats men den blev sönderskjuten.
Allt det där vet du.

Varför ställer du en fråga som "Vad är ockuperat?"

dålig hasbara

Jag omformulerar frågan till ”vad är ockuperat och av vem?”
Citera
2026-07-16, 22:35
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Jag omformulerar frågan till ”vad är ockuperat och av vem?”
Gaza, av Israel. Och det vet vi.

du drar bara ut på det här för att ställa massa legalistiska fonetiska grammatiska absurda invändningar.

jag har gjort det här förr.

det är dålig hasbara. Går ut på att omdefiniera ord som "ockupera" , ordet "men" , ordet "vad" och så vidare i all oändlighet. Sorry, vi går inte på den lätte längre.

berätta istället varför judiska morgonbönen har en fras som innehåller att "tacka Gud för att jag inte föddes till goy" och om du själv håller med om det.
samt vad rebbe Schneerson (1902-1990 typ, New York) tyckte om judars "själ" respektive goyims "själ" och om du håller med om det.
Citera
2026-07-17, 07:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
berätta istället varför judiska morgonbönen har en fras som innehåller att "tacka Gud för att jag inte föddes till goy" och om du själv håller med om det.
samt vad rebbe Schneerson (1902-1990 typ, New York) tyckte om judars "själ" respektive goyims "själ" och om du håller med om det.

Judendom är en exklusiv klubb. Du måste anstränga dig lite för att få vara med. Det är inte som islam där man är med bara man spränger en skolbuss med småbarn.
Citera
2026-07-17, 20:17
Medlem
Citat:
Israel har kontroll över in och utfart till Gaza. De hade en flygplats men den blev sönderskjuten.
Allt det där vet du.

Varför ställer du en fråga som "Vad är ockuperat?"

dålig hasbara

Vad är det här hasbara? Vad menar du med uttrycket. Vad är det för språk, vad betyder det? Skriv på svenska.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in