Idag, 02:31
Medlem
avcs avatar
Mitt ex hade en sapple s22 har jag för mig. Hon klagade på felmeddelande att telefonen blev full. Töm den då, simple as that?

Visade sig så illa att hon faktiskt inte hade något att tömma. Hon hade fyllt upp 128gb med appar.

Jag själv har 120 appar på min Nothing 1. Det som sticker ut är väl 30 AI girlfriend-appar, varav minst 25 borde kunna avinstalleras rakt av (plöjer bara annonser på dötid på jobbet för fria rewards)

Annars inget speciellt:
2 AI-appar
Fyra bankappar (spar, fondspar, lönebank och strösselbank), swish
Systemappar (callu, accubattery, netspeed indicator)
Autentikatorer och voi typ

Resten är i huvudsak bara bloatware. Skulle lätt kunna slänga ut 50-70 appar om kommunist-Nada tillät mig.
Citera
Idag, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Aldrig hört någon som har varken 6 "jobba appar" eller 6 "banker app"
Får mig fundera över vad du jobbar som, är du springare på nätterna?

Själv har jag ungefär två appar. En banker app och bankid.

Jag tror det handlar om hur man definierar en "bankapp". Jag räknar inte bara den vanliga bankappen utan även appar för betalningar och ekonomi.

För mig blir det exempelvis: Swedbank, PayPal, SAVR, BankID, Swish, Vipps, Rocker och Wallet – alltså totalt åtta appar.

Samma sak med jobbappar. Många arbetsplatser använder flera olika system. Jag har till exempel en app för internchatt, en för schema och en för att styra eller hantera systemet jag jobbar i, plus ytterligare några appar.
Citera
Idag, 08:31
Medlem
Dan88s avatar
Shazam är en bra app.

När det dyker upp nån bra låt på radion eller i nått youtube klipp så får man fram titeln.
Citera
Idag, 10:08
Medlem
En massa parkeringsappar.
Kör man utanför en kommungräns så nog skall det till en ny app för att man skall kunna parkera.
Citera
Idag, 10:56
Medlem
Har gjort ett Chrome-extension app som sammanfattar Flashback-trådar. Tyckte de blev riktigt bra tar gärna emot feedback

https://chromewebstore.google.com/detail/flashback-tr%C3%A5d-sammanfatt/hffmjmckcbienbdagefokfoibmgmdgen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in