2026-09-13, 12:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
https://www.katalys.se/wp-content/uploads/2026/08/Katalys-Argument-2026-2.pdf

Det där är lika trovärdigt som att fråga en islamist vad han tycker om judar.
Citera
2026-09-13, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det där är lika trovärdigt som att fråga en islamist vad han tycker om judar.

Har du något att komma med? Jag framför min åsikt och diskuterar utifrån min åsikt, naturligtvis. Att en moderator inte kan hålla sig till ämnet och inte kan bete sig säger väl desto mer.

Trovärdigt? Finns inget i sak där som inte stämmer. Det är groteska löftesbrott ditt skitparti stått för, förstört livet för hundratusentals personer och deras familjer gällande arbetslösheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Naturligtvis röstar inte dessa på ditt skitparti igen efter detta. Att ni tror det är ju skrattretande.

Hur gick det med akassan, aktivitetsstödet, karensdagen, skolan, sjukvården, välfärden? Fundera på det du. Jag kan hjälpa dig på traven med informationen att det gick riktigt illa med dessa frågor och löften. Uppradande av grova löftesbrott, därtill har man helt absurt ignorerat i princip all politik utanför invandring och ständig repression mot allt och alla i ett långtgående kontrollsamhälle. Rakt av allt annat, all annan sakpolitik, har man helt försummat i fyra års tid av ett enormt groteskt misslyckande.
Senast redigerad av Katki 2026-09-13 kl. 13:04.
Citera
2026-09-13, 13:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Har du något att komma med? Jag framför min åsikt och diskuterar utifrån min åsikt, naturligtvis. Att en moderator inte kan hålla sig till ämnet och inte kan bete sig säger väl desto mer.

Trovärdigt? Finns inget i sak där som inte stämmer. Det är groteska löftesbrott ditt skitparti stått för, förstört livet för hundratusentals personer och deras familjer gällande arbetslösheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Naturligtvis röstar inte dessa på ditt skitparti igen efter detta. Att ni tror det är ju skrattretande.

Hur gick det med akassan, aktivitetsstödet, karensdagen, välfärden? Fundera på det du.

Jag är inte höger utan en partilös sosse. Jag kan välfärdssektorn och de värsta förbrytarna och de med mest negativ inställning till hela välfärden är idag just sossarna och vänstern. Gustaf Möller som under 40-talet lade grunden till socialförsäkringssystemet skulle med all säkerhet bli väldigt ledsen över hur sossarna successivt har förstört det som man en gång byggde upp. Du hänvisar till Katalys som har noll koll på hur välfärdssystemet är uppbyggt. Det räcker med att läsa några rader för att sedan ta sig för pannan och undra om det är barn som skriver.
Citera
2026-09-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag är inte höger utan en partilös sosse. Jag kan välfärdssektorn och de värsta förbrytarna och de med mest negativ inställning till hela välfärden är idag just sossarna och vänstern. Gustaf Möller som under 40-talet lade grunden till socialförsäkringssystemet skulle med all säkerhet bli väldigt ledsen över hur sossarna successivt har förstört det som man en gång byggde upp. Du hänvisar till Katalys som har noll koll på hur välfärdssystemet är uppbyggt. Det räcker med att läsa några rader för att sedan ta sig för pannan och undra om det är barn som skriver.

Du är lika mycket socialdemokrat som Jan Emanuel din mytomansjuka lögnhals, som alla andra korkade sdare.

Allt som står där stämmer helt fullt ut med hur besluten tagits och nivåerna akassan och aktivitetsstödet sjunker till. Många arbetslösa har också diagnoser, sjukdomar, handikapp, långtidsarbetslöshet, ohälsa, psykisk ohälsa med mera. Dessa ska leva under oöverskådlig tid på 6000 kronor i månaden. Någon annan politik eller lösning levererar inte dina skitpartier. Man är ansvariga för en politik som lett till 500.000 arbetslösa, numer på grund av er skitpolitik direkt utsatta personer i en grotesk konkurrens få klarar av. Men ni skyller på den enskilde personen som drabbas. Man tar sig verkligen för pannan, vilken dumhet!

Det är uppenbart att du definitivt inte har koll på dessa saker och frågor överhuvudtaget. Du har väl lika dålig koll på verkligheten som din lögnaktiga partiledare. Man har därtill dragit ned kraftigt på stöden, utbildningsmöjligheterna från arbetsförmedlingen med mera. Hur i helvete ska det hjälpa? Man öser miljarder på jobbcoachföretag som inte gör någon som helst nytta för någon istället för att kapitalisterna man är lierade med vill ha det så för att tjäna pengar på allt och alla precis som vanligt med högerpolitiken för kapitalister, miljardärer, friskoleägare och skojare i sina skojarföretag runt om i välfärden.
Senast redigerad av Katki 2026-09-13 kl. 13:39.
Citera
2026-09-14, 02:33
Medlem
Citat:
Det här är ingen uppsats. Det är ett diskussionsforum. Jag har min politik, mina åsikter. Det är min fulla rätt och självklart. Men förstår att du är missnöjd, det borde ju vara svenskt näringsliv, timbro och connoisseur. Jäkla dårfink!

Varenda fakta och siffra har sitt ursprung hos myndigheterna i Sverige. Att du inte förstår det är ditt problem. Jag för den politiken och vidare dom åsikter jag vill för att jag tycker så vilket också det är alldeles självklart.
All fakta du ger är väldigt vinklad till vänsterns fördel! Varför inte hänvisa till oberoende fakta som seriösa gör???
Citera
2026-09-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
All fakta du ger är väldigt vinklad till vänsterns fördel! Varför inte hänvisa till oberoende fakta som seriösa gör???

Jag är ingen tidning eller myndighet. Utan jag är en privatperson, jag skriver och diskuterar naturligtvis efter precis vad jag själv tycker.

Buhuhu
Citera
2026-09-16, 00:22
Medlem
Citat:
Jag är ingen tidning eller myndighet. Utan jag är en privatperson, jag skriver och diskuterar naturligtvis efter precis vad jag själv tycker.

Buhuhu
Vi andra mer seriösa hänvisar till fakta....
Citera
Igår, 10:12
Medlem
Att man är så dåliga förlorare att man totalt saknar förmåga till självkritik, självinsikt och självrannsakan. Man skriker och gapar om invandrare, muslimer, valfusk osv. Men man tittar inte på sig själva och vad man gjort för stora fel, vad och varför många av ens väljare är missnöjda. 4 år där man helt ignorerat välfärden, sjukvården, skolan osv. Där man svikit totalt om akassan.

Vi kan ta Almgården i Malmö. Här brukar nära 40% rösta på Sd. Det ligger nära Rosengård, men med mer av svensk arbetarklass och underklass. Här har det känts extra mycket av sd:s svek om arbetslösheten, arbetsmarknadspolitiken, akassan och aktivitetsstödet. Det finns många såna områden runt om i landet.

Men titta på Almgården. Här har Sd:s tidigare väljare tydligt röstat på Socialdemokraterna och Vänsterpartiet istället. Sd -11 procentenheter. Vad ska sd skylla på då? Annat än sig själva?

https://resultat.val.se/val2026/RD/11/128001/12800912?r=P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in