Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Jag är ofta den som upprätthåller vänskaper. Gamla som nya. När jag upphör att höra av mig en period så är det mer eller mindre tyst från den andre personen. Jag är trött på att hålla igång vänskaper ensidigt. Jag har bestämt mig för att hellre leva mer ensam än att alltid vara den enda som vårdar vänskapsrelationen.
Upplever ni samma?
Tvärt om för mig. Kan ha väldigt svårt att höra av mig. Har mkt med min självkänsla att göra. Dock har man varit med om mkt ensamhet/mobbning/våld/utanförskap/missbruk och blivit dåligt behandlad av nära vänner förut.
T.ex. relativt nyligen då ingen dök upp på min födelsedag även fast jag oftast dyker upp på det mesta... Men så är livet. Jag bestämde mig för att födelsedagar inte är så viktiga. Har fortfarande vänner, men kanske inte förväntar mig nåt av nån längre.
Folk är olika och jag funkar jättebra i vänskapsrelationer både med folk som hör av sig ofta eller mer sällan.
Det är inte ett kvitto på relationen enligt mig.
Men förstår vad du menar. Men det har gjorts experiment. Dom med flest vänner är dom som hör av sig mest. Så... Det är på det stora hela ingen "uppoffring" från din sida när det leder till ditt eget sociala liv. Men är du trött på dina vänner så skaffa nya.
Har en kompis som verkligen inte kan stötta mig som vän och det funkar inte för mig. Det är liksom bara att inte vara elak i fem minuter. Men aa vissa är ju som dom är.