2026-07-12, 17:13
Medlem
Wajis avatar
Fick träff med en företagare igår som rekommenderade detta ställe.

Bokade bord till slutet av september då jag ska ditt i jobb.

Avsmakningsmeny och Michelin men någon som har erfarenhet om de kör olika teman mm?
Citera
Igår, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fick träff med en företagare igår som rekommenderade detta ställe.

Bokade bord till slutet av september då jag ska ditt i jobb.

Avsmakningsmeny och Michelin men någon som har erfarenhet om de kör olika teman mm?

Maaemo?
Som alla restauranger i den klassen så följer man säsonger och trender när det gäller råvaror och tekniker.
Vad menar du med ’teman’?
Och har du varit på liknande krogar innan?
Inget dåligt ställe att bjuda en ’företagare’ på, det går bra nu 😀. Menypriset ligger på dryga 6000 svenska kronor utan dryck.

Men, det är jävligt bra om man gillar den typen av krog och väl spenderade tre och halv timme.
Citera
Igår, 08:16
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusberg
Maaemo?
Som alla restauranger i den klassen så följer man säsonger och trender när det gäller råvaror och tekniker.
Vad menar du med ’teman’?
Och har du varit på liknande krogar innan?
Inget dåligt ställe att bjuda en ’företagare’ på, det går bra nu 😀. Menypriset ligger på dryga 6000 svenska kronor utan dryck.

Men, det är jävligt bra om man gillar den typen av krog och väl spenderade tre och halv timme.

Så heter den. Stavade fel.

Teman menar jag ungefär som du säger. Säsong eller fokus på fisk eller kött etc. På flera avsmakningar så hålls det en röd tråd.
Ja har varit på flera och brukar bocka av några om året då jag besöker olika länder ja.

Mat och dryck får kosta bara man får en riktig njutning🙏
Citera
Igår, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Så heter den. Stavade fel.

Teman menar jag ungefär som du säger. Säsong eller fokus på fisk eller kött etc. På flera avsmakningar så hålls det en röd tråd.
Ja har varit på flera och brukar bocka av några om året då jag besöker olika länder ja.

Mat och dryck får kosta bara man får en riktig njutning🙏

Då vet du ju vad du kan förvänta dig av en trestjärning krog i skandinavien. Nynordiskt, lokalt och säsosongsbaserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in