2026-07-12, 10:58
Medlem
Novus4212s avatar
Kom ut idag. Två avsnitt släppta. IMDB rating inte ens tillgänglig. Har sett ett avsnitt. En del kända skådespelare. Bland andra J.K. Simmons.

Helt klart sevärd såhär långt.

"In 1980s Hell's Kitchen, the Westies crime gang eyes profits from the Javitz Center construction. Though vastly outnumbered by Italian mafia, their brutality earns them a share. Generational tensions rise as FBI probes deepen."

https://www.imdb.com/title/tt31849235/

Någon annan som har hoppat på tåget?
Citera
2026-07-12, 11:41
Medlem
diseuses avatar
För de som använder svenska streamningstjänster verkar det vara på HBO Max, från och med nu vid midnatt, där man kommer kunna se serien.
Citera
2026-07-13, 00:39
Medlem
Pedris avatar
Fullt av klichéer men ändå sevärt första avsnitt. Bara det faktum att de nämnde goomah gjorde mig glad.
Citera
2026-07-13, 17:12
Medlem
Pedris avatar
Andra avsnittet var bra på riktigt. Det här kan bli något.
Citera
2026-07-21, 17:06
Medlem
Pedris avatar
Jag vill ha ännu mer Gotti i den här serien. Sorgligt underanvänd i populärkulturen. Hela den tiden tiden egentligen. Vi har antingen äldre så som Boardwalk empire, Gudfadern och Goodfellas, eller nyare som Sopranos.
Citera
2026-07-24, 19:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Jag vill ha ännu mer Gotti i den här serien. Sorgligt underanvänd i populärkulturen. Hela den tiden tiden egentligen. Vi har antingen äldre så som Boardwalk empire, Gudfadern och Goodfellas, eller nyare som Sopranos.

Mer från den irländska vore trevligt också. Att inte mer om Gotti är kanske för det ses ju som den minst bra tiden för den italienska maffian. När alla gick och golade till FBI

Han speglade ju denna maffia som hade blivit för stark i New York och han mördade helt öppet och gick på kändisfester. Så staten var tvingade att ta i hårdhandskarna mot familjerna.
Citera
2026-07-25, 19:11
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mer från den irländska vore trevligt också. Att inte mer om Gotti är kanske för det ses ju som den minst bra tiden för den italienska maffian. När alla gick och golade till FBI

Han speglade ju denna maffia som hade blivit för stark i New York och han mördade helt öppet och gick på kändisfester. Så staten var tvingade att ta i hårdhandskarna mot familjerna.
Allt det du beskriver låter ju som det perfekta upplägget för material till en serie. Glamour, våld, paranoia.
Citera
2026-07-25, 23:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Det blir mer som jävla skit att döda en med kopplingar. Likt med westies. Du kommer ta och undvik detta. Få probs med irländska maffian och även fan IRA. Jag kommer mer be om ursäkt för jag fan gjorde något skit som förolämpade folk i Irland än folk i Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in