2026-07-12, 08:04
Medlem
KaptenDilberts avatar
The pursuit of unhappiness (Larry David) USAs historiska ögonblick
HBO Max

Den här serien är godis och eftersom den ska vara så allmän som möjlig så har Larry David hållit det enkelt den här gången, för oss som sett alla 11 säsonger av Larry Davids Curb Your Enthusiasm så är det en massa callbacks till den, t ex varför mittensätet vid flygresor är det sämsta (man får inget armstöd) (vid uppfinnandet av flygplanet) och sådant, allt möjligt.

de tre första avsnitten är ute nu, och roligast är när Graham Bell uppfinner telefonen och omedelbart ångrar det när hans kompis i det allra första samtalet inleder med en anekdot och vägrar lägga på luren alltså fatta att "nu har vi inget mer att prata om". Graham blir förbannad och slänger sin uppfinning i papperskorgen efter första testkörningen

https://www.dn.se/kultur/traffsakert-och-underhallande-nar-larry-david-valdgastar-usas-250-arskalas/

Vad tycker ni? Är det fler än jag som sett ALLA curb-säsongerna? då känner ni igen mycket, men omstöpt förstås, och producerat med dyra kostymer/rekvisita.
Citera
2026-07-12, 08:07
Medlem
KaptenDilberts avatar
Ja, jag glömde, här är en trailer så alla kan se exakt vilken show jag pratar om,
alltså 3 avsnitt ute

7 ska det bli totalt.

Här trailern:

https://www.youtube.com/watch?v=Sp7P5JmKvLI
Citera
2026-07-12, 08:14
Medlem
Enbart sett memes och små klipp av Curb men du påminde mig att jag borde ladda ner den och kolla. Ska nog se denna också för behöver ngt att titta på när jag gör lite vardagliga aktiviteter som att äta.
Citera
2026-07-12, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert

Vad tycker ni? Är det fler än jag som sett ALLA curb-säsongerna? då känner ni igen mycket, men omstöpt förstås, och producerat med dyra kostymer/rekvisita.

Jag har bara sett 2-3 avsnitt av senaste säsongen, men i övrigt tror jag inte jag har missat något av Curb. Det var något med säsong 12 som inte gjorde mig så sugen, tyckte något bara var tjatigt gnäll, och inte roligt gnäll som tidigare.

Men är lockad att se denna, kanske tack vare din beskrivning av scenen med Graham Bell.
Citera
2026-07-12, 09:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
The pursuit of unhappiness (Larry David) USAs historiska ögonblick
HBO Max

Den här serien är godis och eftersom den ska vara så allmän som möjlig så har Larry David hållit det enkelt den här gången, för oss som sett alla 11 säsonger av Larry Davids Curb Your Enthusiasm så är det en massa callbacks till den, t ex varför mittensätet vid flygresor är det sämsta (man får inget armstöd) (vid uppfinnandet av flygplanet) och sådant, allt möjligt.

de tre första avsnitten är ute nu, och roligast är när Graham Bell uppfinner telefonen och omedelbart ångrar det när hans kompis i det allra första samtalet inleder med en anekdot och vägrar lägga på luren alltså fatta att "nu har vi inget mer att prata om". Graham blir förbannad och slänger sin uppfinning i papperskorgen efter första testkörningen

https://www.dn.se/kultur/traffsakert-och-underhallande-nar-larry-david-valdgastar-usas-250-arskalas/

”Curb Your Enthusiasm” var briljant. Så denna ska ses. Tack för tipset.
Citera
2026-07-14, 14:55
Medlem
KaptenDilberts avatar
en annan teaser kan vara när man som förrymd slav från södern på "the underground railroad" overstays one's welcome så att säga.
här får vi se "Leon Black" från Curb igen, en favorit!
Citera
2026-07-17, 20:53
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Finns redan en tråd om serien.
(FB) Life, Larry and the Pursuit of Unhappiness: an Almost History of America
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem