2026-07-11, 22:19
Medlem
Jag är en (till designen) primat som sitter i en röd fåtölj - med en bok i famnen - i ett litet rum i ett litet hus på en klot som färdas genom rymden med en förbålt hög hastighet.

Jag tycks vara mittpunkten i ett oerhört stort universum.

Är allting ett mirakel?
Citera
2026-07-11, 22:24
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Jag är en (till designen) primat som sitter i en röd fåtölj - med en bok i famnen - i ett litet rum i ett litet hus på en klot som färdas genom rymden med en förbålt hög hastighet.

Är allting ett mirakel?

Nej, men du är förmodligen mittpunkten i ditt eget universum.
Citera
2026-07-11, 23:26
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, men du är förmodligen mittpunkten i ditt eget universum.
TS är 100% psykiskt sjuk och det förstod jag av ett inlägg

Personen sitter inte i en röd fåtölj och håller inte i en bok. Ligger förmodligen i en sjukhussäng med högsta dosen av någon medicin och trippar satan för att personalen blev trött.
Citera
2026-07-11, 23:38
Medlem
Hur fick du för dig att jag håller i en bok samtidigt som jag skriver ett inlägg på Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
TS är 100% psykiskt sjuk och det förstod jag av ett inlägg

Personen sitter inte i en röd fåtölj och håller inte i en bok. Ligger förmodligen i en sjukhussäng med högsta dosen av någon medicin och trippar satan för att personalen blev trött.
Citera
2026-07-11, 23:42
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Hur fick du för dig att jag håller i en bok samtidigt som jag skriver ett inlägg på Flashback?
Glömde att du runkade med den ena handen, förlåt.

Jag vill svara på att allt inte är ett mirakel men en sann tragedi..
Citera
2026-07-12, 00:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag är en (till designen) primat som sitter i en röd fåtölj - med en bok i famnen -
Citat:
Jaa, vad kan det tänkas bero på?
Citera
2026-07-12, 00:18
Medlem
Det är det inte. Din pessimism klär dig illa och känns inte speciellt 2026. Ryck upp dig nu, rymdåldern har precis börjat, raskriget börjar snart och Elon Musk kommer att ta den vita rasen till Mars!

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Glömde att du runkade med den ena handen, förlåt.

Jag vill svara på att allt inte är ett mirakel men en sann tragedi..
Citera
2026-07-12, 00:20
Medlem
Nu får vi allt definiera vad "ha i famnen" betyder!

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaa, vad kan det tänkas bero på?
Citera
2026-07-12, 01:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Är allting ett mirakel?

Ja, det är du också. Och jag. Och alla andra. Det finns ingen mittpungt i universum så man kan placera centrum var man vill. Universum strålar ut i alla riktningar överallt oavsett varifrån man sätter mittpunkten.
Citera
2026-07-12, 01:41
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ja, det är du också. Och jag. Och alla andra. Det finns ingen mittpungt i universum så man kan placera centrum var man vill. Universum strålar ut i alla riktningar överallt oavsett varifrån man sätter mittpunkten.

Och hur kan herrn veta att detta är den ultimata sanningen, att man kan bestämma hur man vill att universum ska vara?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-07-12 kl. 01:43.
Citera
2026-07-12, 01:46
Medlem
pn222jws avatar
Jag tror jag delvis förstår TS - vad är en normal människa 2026 - när det overkliga, förvirrande och lyxiga med att vara en del av mänskligheten... i jämförelse med andra levande organismer och varelser på jorden... är en så speciell upplevelse. Himmel och helvete. Detta förklarar samtidigt vår postmoderna nutid, där alla är unika.
Citera
2026-07-12, 10:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Och hur kan herrn veta att detta är den ultimata sanningen, att man kan bestämma hur man vill att universum ska vara?

Vad menar du med vill? Att universum inte har någon mittpunkt är vad vetenskapen kommit fram till.. Enligt modern kosmologi har rummet ingen mittpunkt. Allt expanderar likformigt åt alla håll sedan Big Bang, och eftersom universum saknar en yttre gräns finns det heller ingen speciell punkt att utgå ifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in