Igår, 07:38
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Japp, har också gått ner på halvtid eftersom att jag kom och fortfarande kommer långt över den kriminellt låga gränsen för statlig skatt. Lägg till kommunalskatten och ”arbetsgivaravgiften” på det.
Det lönar sig helt enkelt inte att jobba i Sverige.

Försök nu att förklara det för en korrupt sosse!
Citera
Igår, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Japp, har också gått ner på halvtid eftersom att jag kom och fortfarande kommer långt över den kriminellt låga gränsen för statlig skatt. Lägg till kommunalskatten och ”arbetsgivaravgiften” på det.

Grattis att det har gått så bra för dig i livet. Det måste verkligen vara jobbigt för dig att behöva jobba 50%. Är det samhället som sossarna byggt upp som legat till grunden för din framgång? Eller har du byggt ditt egna samhälle från grunden?
Citera
Igår, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
I o försig fördelen med övertid. Mindre tid spendera pengar. Men man kan väl konstatera att Sverige är motsatsen mot USA i mentalitet. Jobba så lite som möjligt.
Det är därför så många i USA har både två och tre jobb för att överleva?
Citera
Igår, 08:40
Medlem
Okej, finns väl en möjlig gobit, som sparas i din ryggsäck om du tjänar mycket. Å det är rätt mycket mer pengar till din tjänstepension. Men så klart det förutsätter du blir åtminstone runt 80 år, för att du ska kunna få en guldkant på äldre dar å inte mister pengarna. Personligen så tycker jag det vore bättre för Sverige, att du hade mindre löneskatt. Det skulle sätta mer aktiv snurr på Sverige, än som det är nu-gamlingar som suger på sina slantar.
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez

Och när man frågar folk hur mycket de tjänar så är svaret alltid FÖRE skatt av någon korkad anledning.
Jag brukar svara tillbaka att de faktiskt tjänar 30% mer men att den skatten istället hamnar hos arbetsgivaren och döpts om till arbetsgivaravgift 😅
Så för varje 100:- netto:
100:- +kommunalskatt + Arbetsgivaravgift +ev statlig skatt
Lågt räknat utan statlig skatt så betalar man ca 70:- i skatt för varje 100 lapp man får i handen, sen ska man betala skatt på allt man handlar..
Sverige älskar sina skatter
Citera
Igår, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Grattis att det har gått så bra för dig i livet. Det måste verkligen vara jobbigt för dig att behöva jobba 50%. Är det samhället som sossarna byggt upp som legat till grunden för din framgång? Eller har du byggt ditt egna samhälle från grunden?

Han lär väl ha jobbat hårt för att komma dit han är då alla andra i Sverige har haft samma förutsättningar men ändå inte lyckats lika bra, eller?
Så du tycker att han ska tacka samhället för att han har lyckats bättre än andra i samma samhälle
Citera
Igår, 09:15
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:

Är det ett jättebra samhälle tycker du att man straffar framgångsrika människor? Sossarna har inte gett mig ett skit, jag har jobbat hårt för min framgång.
Sossarna bara tar och vill ta mera. Ty de är ju så goda och lever som de lär? Lever sossarna som de lär/påtvingar?
Citera
Igår, 09:20
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Och när man frågar folk hur mycket de tjänar så är svaret alltid FÖRE skatt av någon korkad anledning.
Jag brukar svara tillbaka att de faktiskt tjänar 30% mer men att den skatten istället hamnar hos arbetsgivaren och döpts om till arbetsgivaravgift 😅
Lågt räknat utan statlig skatt så betalar man ca 70:- i skatt för varje 100 lapp man får i handen, sen ska man betala skatt på allt man handlar..

De här idioterna, ja sorry IDIOTERNA, brukar jag alltid uppmuntra att försöka starta eget. De blir alltid så gulligt förvånade när den s.k. Arbetsgivaravgiften finns kvar men endast bytt namn till Egenavgift.
Ty de har ju blivit matade med sosse modersmjölken att arbetsgivaravgiften endast drabbar den onde arbetsgivaren🤣 haha dessa små liven🥰
Citera
Igår, 09:22
Medlem
Weeblies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007

Sverige är inte ensam om att ha en arbetsgivaravgift. Skatt som % av BNP så ligger Sverige ungefär i mitten bland EU-länderna.

Man brukar prata om nettolönen (efter arbetsgivaravgiften men före andra skatter) av den anledningen att alla deklarerar lite olika. En person som jobbar hemma i Dorotea med ett avbetalt hus har en avsevärt högre slutlig skatteprocent än om personen flyttar till i Österåker och har ett enormt bolån.
Citera
Igår, 09:23
Medlem
Svenska skattepengar skall räcka till hela världen.
Allt från 100 000+ invandrare som skall äta o bo gratis till sponsring av kriget i Ukraina.
Därtill har vi alla idiotiska beslut som tas i riksdag, landsting och kommuner.
Allt kostar pengar och då måste man råna de som arbetar. Det är inte svårare än så.

Detta har de flesta röstat för så allt är i sin ordning.
Citera
Igår, 09:28
Medlem
Citat:

En politiker bygger ingenting.
Det är folket som bygger samhället och dessutom när och bär politikerna.

De riktigt höga herrarna betalar väldigt lite i skatt.
Banker, Wallenbergarna o allt det där. Var det inte H&M-ägaren Stefan Persson och andra som blev undantagna förmögenhetsskatt?

Att beskatta vanliga knegare för att de tjänar okej är fel väg att gå.
Citera
Igår, 09:33
Medlem
Just därför ska man inte jobba över. Offra fritid för skitpengar. Som en tidigare skrev, swingtrader ger fan så mycket mer. Låt pengarna jobba istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in