2026-07-11, 23:30
Medlem
PSA prov och ett finger i pruppen blev det för mig.
Citera
2026-07-12, 00:13
Medlem
systems avatar
Det går fort.

Jag lade mig på britsen enligt hennes instruktioner.

Dr. Blond Babe (ca 30) masserade min prostata fram och tillbaka under tiden hon förklarade vad hon kände - eller inte kände. Sedan var det över.
Citera
2026-07-12, 02:12
Medlem
Se till att du tömt tarmen före så blir det en mindre jobbig upplevelse för er bägge. Ska doktorn bara känna på prostatan är undersökningen över på några sekunder om allt är normalt.
Det är inte dig det är mest synd om. Det är doktorn som sen ska gå och äta sin lunch med samma fingrar som precis varit i ditt rövhål
Citera
2026-07-12, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intimkontakt
Jag fick lite känningar där nere för några veckor sedan och tänkte först beställa tid för en undersökning.
PSA-prov görs med blodprov.
Citera
2026-07-12, 14:55
Avslutad
På mig tog de bara ett blodprov. Jag tror det är en utveckling av proceduren men vet inte om de i undantagsfall trycker upp fingrarna i röven?
Citera
2026-07-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intimkontakt
Hur ligger man exempelvis? På sidan med kalsongerna halvt neddragna?
Ja. Komplettera med PSA blodprov.
Citera
2026-07-12, 16:46
Medlem
trottwells avatar
Stockholm 3

Det finns också ett prov som heter Stockholm 3:

"Stockholm3 testet är en kontroll för att bedöma risken för en allvarlig, behandlingskrävande prostatacancer.

Det är ett blodtest som i bedömningen sammanför och analyserar informationen från halterna av fem proteiner samt drygt 100 genförändringar i arvsmassan ihop med kliniska data. I samarbete med Thermo Fisher Scientific i Uppsala har biochip tagits fram som hjälp i den analytiska processen. Forskarna har tagit fram en smart algoritm som sedan beräknar risken för att drabbas, här tas bland annat information om patientens ålder och släkthistorik med.
"

https://medisera.se/vad-ar-stockholm3-testet/?gad_source=1&gad_campaignid=21162769811&gbraid=0A AAAADHe9BorEFeeaILTaYUYZpnWnA4eY&gclid=CjwKCAjw9sz SBhBNEiwAC57SqzOtU_jhGKUqTt0825QzEa8iARb4Gs_n0jJFF E_nMAiPDm3VR4CvFRoCnY8QAvD_BwE

https://sthlm3.se/sthlm3-testet/
Senast redigerad av trottwell 2026-07-12 kl. 16:55.
Citera
2026-07-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan inte undersöka din prostata själv, personen som påstår det här i tråden är ett efterblivet välkänt troll, du kan titta i hans posthistorik så förstår du.

Du kan lämna blodprov privat till exempel via Werlabs och få ett svar med en kommentar av en läkare.

Det går också att köpa ett test som du kan göra själv med blodprov hemma, men en läkare som jag har pratat med är tveksam till tillförlitligheten av hemtestet.

Även om Werlabs är rätt okej så är det tyvärr vanligt att proställena som dom använder sig av är under all kritik. Så man är medveten om detta, att blodprov ethos Werlabs mycket väl kan vara kasst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in