2026-07-18, 15:40
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Jo men helvetet är ju till för de som betett sig illa
Ted var ju sjuk
Varför skulle han förtjäna helvetet?

"Betett sig illa" är en väldigt bred definition i ämnet "helvetet".

Jag personligen kan inte säga ifall han nu förtjäna helvetet eller inte. Folk pratar om honom att han skulle vara en ganska trevlig person. Jag tror bara att baserat på din död, hur våldsam den var, av vilken grund din död kom på så kommer det vara svåra eller lättare att gå vidare till nästa sida och inte hamna i limbot.

Vi får hoppas på det bästa för honom och oss själva.
Citera
2026-07-18, 15:58
Avstängd
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
"Betett sig illa" är en väldigt bred definition i ämnet "helvetet".

Jag personligen kan inte säga ifall han nu förtjäna helvetet eller inte. Folk pratar om honom att han skulle vara en ganska trevlig person. Jag tror bara att baserat på din död, hur våldsam den var, av vilken grund din död kom på så kommer det vara svåra eller lättare att gå vidare till nästa sida och inte hamna i limbot.

Vi får hoppas på det bästa för honom och oss själva.

Limbot... som att bli en vålnad då eller?
Citera
2026-07-18, 16:24
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Limbot... som att bli en vålnad då eller?

Det är fett OT nu, men huvudet på spiken. Vålnad, spöke, ande - kalla det vad du vill. Det är mycket emotionell energi inblandat i det hela och jag tror verkligen inte att bara för att jag nu skulle må dåligt av anledning X Y eller Z och så skjuter mig själv i huvudet kommer X Y eller Z lösa sig i mina emotionella känslor/ångest och negativa tankar som existerar i min medvetenhet. Det är inte så att dom bara magiskt försvinner där inne och det blir en "reset" så fort kulan slår ut min hjärna.
Citera
2026-07-18, 19:29
Avstängd
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Det är fett OT nu, men huvudet på spiken. Vålnad, spöke, ande - kalla det vad du vill. Det är mycket emotionell energi inblandat i det hela och jag tror verkligen inte att bara för att jag nu skulle må dåligt av anledning X Y eller Z och så skjuter mig själv i huvudet kommer X Y eller Z lösa sig i mina emotionella känslor/ångest och negativa tankar som existerar i min medvetenhet. Det är inte så att dom bara magiskt försvinner där inne och det blir en "reset" så fort kulan slår ut min hjärna.

Du får gärna skriva DM till mig och fortsätta diskussionen där
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in