2026-07-11, 14:28
Avslutad
Varför har silvertejpen blivit helt värdelös?
Har den som allt annat blivit miljövänlig eller är det bara som bara hittar en sämre variant?

Jag läste någonstans att folk klagade på kletet som den gamla fina silvertejpen lämnade efter sig.
Åååh vad jag saknar det kletiga klistret och dess spår
Citera
2026-07-11, 14:43
Medlem
S.O.Stolps avatar
Den vanliga silvertejpen suger hästballe. Säkert nåt miljö-tjafs.

Den här funkar ändå tycker jag.
Citera
2026-07-11, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Ok. Det ska jag testa
Citera
2026-07-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFittarsle
Har den som allt annat blivit miljövänlig eller är det bara som bara hittar en sämre variant?

Jag läste någonstans att folk klagade på kletet som den gamla fina silvertejpen lämnade efter sig.
Biltemas vanliga suger. Vet inte hur det är med den extra starka.

Behöver jag tejpa nåt forever så använder jag Gorillatejps breda rulle. Den är samma dimension som silvertejp. Dock inte så flexibel.
Citera
2026-07-11, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Biltemas vanliga suger. Vet inte hur det är med den extra starka.

Behöver jag tejpa nåt forever så använder jag Gorillatejps breda rulle. Den är samma dimension som silvertejp. Dock inte så flexibel.

Ok. Tack. Den dka jag också titta på
Citera
2026-07-11, 15:14
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag köpte någon skit någonstans. Kan varit netto eller lidl.

JAg har tyckt att vanliga biltema funkar. Slår mest in paket.

Men jag skall testa den extra starka.
Citera
2026-07-11, 15:39
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Alla ni som alltid ska komma med "jävla miljötjafs"-kommentarer köper säkert det billigaste skitet som finns och sen klagar ni på saker. Köp rätt tejp för fan, inte ngt sketet fabrikat. Inget fel på silvertejp jag har hemma eller köper i butik. Kolla att det faktiskt är silvertejp och inte bara färgat silver utan att vara det.

Och vad gäller miljö generellt så hade ni klagat oavsett vad. "Fan vad cancer man får, varför gör inte staten ngt!" och i samma anda "Fan vad de ska begränsa skit, kan inte få tag i rent uran pga miljötjafs!".

Ni låter seriöst som 80-åringar som tyckte att det var "bättre förr" när man arbetade i gruvor. Sorgligt.
Citera
2026-07-11, 15:56
Medlem
Old school ”dyr” silvertejp är precis som den alltid har varit. Men den kostar mer än dubbelt så mycket.

Går du till Jula och köper billigaste silvertejpen som de har så är den helt värdelös.

Säkerligen en kostnadsfråga som med allt annat nu för tiden.
Citera
2026-07-11, 16:02
Avstängd
När det kommer till gaffa ska man aldrig vända på slantarna. Man får vad man betalar för.
Citera
2026-07-11, 17:26
Medlem
Wikitomtes avatar
Det är väl med gaffatape som med packtape. Är man snålsosse och handlar på Ö o B, Dollarstore och liknande butiker får man skräp. Jag kan av egen erfarenhet rekommendera Etabs produkter.
Citera
2026-07-11, 17:28
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:

Det låter som att du börjat köpa gaffatejp (eng. Gaffer tape) istället för silvertejp (eng. duct tape). Vi benämner ofta båda två som "silvertejp" på svenska, men de är två olika produkter med olika användningsområden. Silvertejp är det som går att permanent laga allt som inte är trasigt med, gaffatejp är till för tillfälliga ej strukturellt bärande applikationer och lämnar inga rester eller spår efter sig.
Citera
2026-07-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Alla ni som alltid ska komma med "jävla miljötjafs"-kommentarer köper säkert det billigaste skitet som finns och sen klagar ni på saker. Köp rätt tejp för fan, inte ngt sketet fabrikat. Inget fel på silvertejp jag har hemma eller köper i butik. Kolla att det faktiskt är silvertejp och inte bara färgat silver utan att vara det.

Och vad gäller miljö generellt så hade ni klagat oavsett vad. "Fan vad cancer man får, varför gör inte staten ngt!" och i samma anda "Fan vad de ska begränsa skit, kan inte få tag i rent uran pga miljötjafs!".

Ni låter seriöst som 80-åringar som tyckte att det var "bättre förr" när man arbetade i gruvor. Sorgligt.
Man jobbar i gruvor nu också. Silvertejp fanns inte då men det gör det nu.
Om det har haft nån större påverkan på gruvindustrin är jag för dåligt insatt att ha nån åsikt om.
Men du visste nåt om det eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in