Resultat: Ska användarnamn tas bort på avslutade konton?
Ja
43,37%
85 röster
Nej
51,02%
100 röster
Vet ej/Det beror på
5,61%
11 röster
2026-08-24, 12:08
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag förstår vad du menar. AI kan dammsuga flashback på uppgifter och jämföra det med andra sidor.

Så det är nog bra om Flashback hänger med utvecklingen så den inte halkar efter.

Jag tycker att avslutade konton bör få ett slumpgenererat namn för varje tråd. Detta hade varit ett starkt skydd.

Flashback är väll lite 90-tal teknologiskt har jag för mig.
Ja, ett slumpgenererat kontonamn borde vara det rimligaste. Då kan databasen läsa filerna och se till så att citat och inlägg hamnar i rätt ordning men den avslutade användaren får ett randomiserat kontonamn kanske bestående av en radda siffror och det gör att det blir svårare för AI-dammsugning att länka ihop användare och deras sätt att skriva med andra forum och plattformar. Det borde inte vara extremt svårt om viljan finns, vilket den ju gör med tanke på att det numera går att avsluta sitt konto (något som inte gått tidigare). Så varför då inte gå hela vägen? Det kan inte vara stora mängder kod som måste ändras.
Citera
2026-08-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Läs här: (FB) Missbruk av nya konton
One2Many är inte direkt känd för sina skarpa analyser.

Att man kan avsluta kontot bidrar sannolikt inte någonting alls till att folk startar skräpkonton och överger dem efter ett fåtal inlägg. Den enda skillnaden från tidigare är att det står "avslutat" på deras konto, men vad finns det för anledning att tro att funktionen skulle påverka hur mycket nya skitkonton de skapar?
Citera
2026-08-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
One2Many är inte direkt känd för sina skarpa analyser.

Att man kan avsluta kontot bidrar sannolikt inte någonting alls till att folk startar skräpkonton och överger dem efter ett fåtal inlägg. Den enda skillnaden från tidigare är att det står "avslutat" på deras konto, men vad finns det för anledning att tro att funktionen skulle påverka hur mycket nya skitkonton de skapar?

Bara för Flashback att börja ta betalt för nyskapande konton, om man inte vill vänta 5 dagar. Precis som förr.

Klart!
Citera
2026-08-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Bara för Flashback att börja ta betalt för nyskapande konton, om man inte vill vänta 5 dagar. Precis som förr.

Klart!
Fast är det inte så att enbart betalfunktionen är borta? Nu måste man väl alltid vänta några dagar?

Men ja, det är ett sätt att hålla borta trollen. En annan sak skulle kunna vara att öka på den här effekten av att man tjänar på att ha sitt konto länge. Du är ju spärrad från vissa forum i början, och även att kunna starta mer än två trådar per dag. Sådana saker skulle kunna byggas ut.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in