Resultat: Ska användarnamn tas bort på avslutade konton?
Ja
45,11%
83 röster
Nej
50,54%
93 röster
Vet ej/Det beror på
4,35%
8 röster
2026-07-11, 11:44
Medlem
Mitt förslag till detta forum är att ta bort namn på avslutat konto. Detta är för att skydda framtida integriteten hos f.d medlemmar.

Motivering:
  • Fler och fler internetleverantörer t.ex Bahnhof börjar släppa på integriteten.
  • Med hjälp av AI så kan man bygga upp modeller för att sortera på detta forum utan någon vetskap eller tillåtelse från Admin(s).
  • Sverige i framtiden kommer få en underrättelsetjänst med tanke på oroligheterna i omvärlden.
  • Chat Control är infört inom EU.

Håller ni med?
Senast redigerad av G.Zamani 2026-07-11 kl. 11:52.
Citera
2026-07-11, 11:55
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Nej och förslaget har redan tagits upp och blivit pissat på.
Citera
2026-07-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Mitt förslag till detta forum är att ta bort namn på avslutat konto. Detta är för att skydda framtida integriteten hos f.d medlemmar.

Motivering:
  • Fler och fler internetleverantörer t.ex Bahnhof börjar släppa på integriteten.
  • Med hjälp av AI så kan man bygga upp modeller för att sortera på detta forum utan någon vetskap eller tillåtelse från Admin(s).
  • Sverige i framtiden kommer få en underrättelsetjänst med tanke på oroligheterna i omvärlden.
  • Chat Control är infört inom EU.

Håller ni med?

Jag röstar ja för detta här. Viktigt med rätten till anonymitet på fria forum.
Citera
2026-07-11, 12:59
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Nej och förslaget har redan tagits upp och blivit pissat på.

Vilka var dom största anledningarna mot det?
Ser inget direkt problem med förslaget. Inläggen är kvar, ingen censureras, anonymiteten stärks.
Citera
2026-07-11, 13:03
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vilka var dom största anledningarna mot det?
Ser inget direkt problem med förslaget. Inläggen är kvar, ingen censureras, anonymiteten stärks.
Blir svårt att följa trådar där personen har skrivit. Om alla namn tas bort men inläggen blir kvar..
Citera
2026-07-11, 13:37
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Blir svårt att följa trådar där personen har skrivit. Om alla namn tas bort men inläggen blir kvar..

Nu vet jag inte hur TS tänkt sig men det löser man med ett anonymiserat slumpartat namn så det går veta vem som skrivit vad i en tråd när kontot är borta.
Citera
2026-07-11, 13:41
Medlem
Citat:
Man kan avsluta sina konton och då går inte att följa historiken på det avslutade kontot.
Jag vet inte vad det finns för negativt om även nicket tas bort eller får stå kvar.
Citera
2026-07-11, 14:05
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Jag röstar ja för detta här. Viktigt med rätten till anonymitet på fria forum.

Det tänker jag väl på när jag registrerar ett konto?
Citera
2026-07-11, 14:08
Medlem
FunAndGamess avatar
Avslutat konto är bland det bögigaste som drabbat Flashback, det som föreslås vore en ökning av bögigheten.
Citera
2026-07-11, 14:15
Moderator
Ancistruss avatar
Omröstning tillagd efter TS önskemål.

/Mod
Citera
2026-07-11, 14:39
Avslutad
Nej!

Folk missbrukar redan "Avsluta konto"-funktionen. Reggar sig, skriver kanske 10 inlägg o sen avslutar kontot. Samt blir det svårt att följa trådar med inlägg utan att veta vem som skrivit vad.
Citera
2026-07-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Nu vet jag inte hur TS tänkt sig men det löser man med ett anonymiserat slumpartat namn så det går veta vem som skrivit vad i en tråd när kontot är borta.

Utmärkt förslag!
Men det ska vara slumpmässigt för varje tråd. Annars blir det bara att användaren har bytt namn och man kan använda AI modeller t.ex Claude för att filtrera på Flashback och bygga AI modell av hela forumet.
Senast redigerad av G.Zamani 2026-07-11 kl. 15:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in