2026-07-11, 10:19
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Ännu mer metalcore åt folket. Hatebreed är ett amerikanskt metalcore-band från Bridgeport, Connecticut. Bandet bildades i november år 1994 av Jamey Jasta, Dave Russo, Larry Dwyer och Chris Beattie. Så nu vet vi det. Fanns några trådar om bandet här på forumet men nästan alla handlade om spelningar/konserter som killarna gjort här i vårt land.

Hatebreeds fullängdsalbum:

• "Satisfaction Is The Death Of Desire" (1997)
• "Perseverance" (2002)
• "The Rise Of Brutality" (2003)
• "Supremacy" (2006)
• "Hatebreed" (2009)
• "The Divinity Of Purpose" (2013)
• "The Concrete Confessional" (2016)
• "Weight Of The False Self" (2020)

Läste att en ny singel kommer ut snart som har namnet "Kill Count Increase". Kan den vara något, tro?

Vad har ni att säga om Hatebreeds musik? Just metalcore är väl en genre som jag inte håller så värst högt, av alla genrer som finns i världen.
Citera
2026-07-11, 11:09
Avstängd
Har gjort en del fina dängor men är inte tillräckligt varierat för att locka mitt intresse, känslan är väl lite att det är mer av samma. Kanske har jag fel

Jag skulle iofs resonera ungefär likadant med Motorhead och ACDC också
Citera
2026-07-11, 11:55
Medlem
Bartman777s avatar
Nu är ju det här med genrer subjektivt, men nog har dom mycket hardcore i sin musik också skulle jag säga. Det är väl en ganska jämn blandning av metalcore/hardcore tycker jag. Men det är som sagt subjektivt.

Jag såg dom live på en festival i Belgien 2008.
På den tiden lyssnade jag väldigt mycket på Hatebreed och dom var en stor anledning till att jag valde att åka dit. Dom har en otrolig känsla för att skriva tunga riff och Jastas pipa gör sig väldigt bra för musiken.

Jamey Jasta har ju även släppt ett par plattor som soloartist. Jag har inte koll på hur många det är nu, men jag lyssnade på de första två där han tar in kända gästartister på flera låtar. Det var rätt nice.

Här är albumet jag främst tänker på, "Jasta": https://www.discogs.com/release/3006506-Jasta-Jasta
Citera
2026-07-21, 19:59
Medlem
NoTruces avatar
Nytt album den 6/11: Fatal Paradox.

Info om albumet här.

Musikvideo för "Kill Count Increase" här.

THEY
WILL
BE
HEARD

AGAIN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in