2026-07-11, 15:00
Medlem
Ja öl är gött. Iochmed att det är semestertider blir det en del. Till matchen idag när Norge spelar så har jag bunkrat upp med dubbla flak öl. Dricker förstås inte alla. Tar resten imorgon

Men lär väl bli 2-3 liter iallafall. Snittar nog en liter en vanlig sommardag
Citera
2026-07-11, 16:01
Medlem
Proumbras avatar
Varit ganska svalt uppe på östkusten i två veckor nu. 20-22 grader runt lunch och 14-16 nattetid.

Så det har inte blivit så mycket öl ännu. Snarare filtar och en varm panna kaffe.
Citera
2026-07-11, 16:07
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Varit ganska svalt uppe på östkusten i två veckor nu. 20-22 grader runt lunch och 14-16 nattetid.

Så det har inte blivit så mycket öl ännu. Snarare filtar och en varm panna kaffe.

Då skulle du antagligen trivas här. Glömde stänga fönstren och dra ner gardinerna när jag var ute i några timmar, så jag hade 32 grader inne när jag kom hem. Men nu är det 31, så det är väl bäst man skyndar sig hahah.

Nejdå, skoja bara, har inte druckit öl på många år så jag håller mig till vatten oavsett.
Citera
2026-07-11, 16:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Ja öl är gött. Iochmed att det är semestertider blir det en del. Till matchen idag när Norge spelar så har jag bunkrat upp med dubbla flak öl. Dricker förstås inte alla. Tar resten imorgon

Men lär väl bli 2-3 liter iallafall. Snittar nog en liter en vanlig sommardag

Blir ju lätt så att man går och hämtar en ny öl när en har tagit slut. Jag räknar inte, men det går väl åt fyra stycken för mig under en match. Som det är nu dricker jag dock bara 2,8or.

Jag har åtaganden som gör att det inte går att bli särskilt full, och som det har varit med fyra matcher på en dag, pallar åtminstone inte jag att dricka enbart starkare grejer, eller det kanske jag gör, men jag hade väl inte förstått så mycket av den sista matchen.
Citera
2026-07-11, 17:21
Medlem
hippilis avatar
Det blir några svala starköl i värmen under dagen och är det helg och vi ska åka nånstans blir det skaffa chaufför annars kör sambon

Blir 3 eller fyra kortburkar under dagen ska man åka nånstans tar jag med 10 det finns alltid någon som vill ha en liten öl 😃

Är väl egentligen bara nu på sommaren man dricker nu för tiden och var många år sedan man drack och blev full jag är väl gammal antar jag
Citera
2026-07-12, 10:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Vad njuter du mest av, fyllan eller bakfyllan?

Tack för din uppriktighet, du beskriver skälet till att 99,99% av människorna väljer alkohol. Hade det inte varit för alkoholens effekt på sköra egon och personligheter hade 99.99% inte druckit alkohol övht.

Får nog säga fyllan då jag nästan aldrig varit bakis. Har den förmånen att aldrig må dåligt dagen efter.
Citera
2026-07-12, 19:53
Medlem
Sladdsnuss avatar
Här där jag bor är temperaturen fenomenal då vi ligger i vintertid (15-20 C) men jag är en av de få som går runt i shorts och utan tröja.

Jag njuter av en platta castle lager varvat med klipdrift och det är precis att solnedgången nu går över till natt.

Jag hade kunnat råna ett barn på pripps blå och knäckebröd med isbjörnens kaviar dock.
Citera
2026-07-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.
Hur ser era ölvanor ut i semestertider?
Jag häller i mig sjukommatvåa efter sjukommatvåa och anser samma. Ölen har aldrig smakat godare.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in