2026-07-10, 18:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är svenskar också som är otrevliga. Fifty fifty skulle jag säga.
Ok. Men om vi går till hot och våld. Vilka är det som står bakom det?
Citera
2026-07-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Någon slags identifikation är ju önskvärd men det behöver ju inte vara namn och efternamn.

Jag tänker att det räcker med yrkestitel: läkare, kirurg, sköterska, undersköterska osv.
Citera
2026-07-10, 19:15
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Ett ord.

Polis????
Citera
2026-07-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .vitalicus
Jag tänker att det räcker med yrkestitel: läkare, kirurg, sköterska, undersköterska osv.

Det är mer en trevlighetsgrej att det står mitt förnamn på namnskylten. Det är inte så roligt att bli kallad för ett 151235 eller vad det nu blir nummer. De enda som egentligen har det idag är väl poliser när de har kravallutrustning på sig. Normalt har du även ett id-kort med din bild och namn på. Den används som passerkort, inloggningskort etc så du kan inte springa runt med den i fickan. Men visst de skulle kunna ta bort namnet om de hade velat.

Min erfarenhet säger att detta är helt och hållet ett importerat problem. Jag har aldrig blivit hotad eller kallad något av Andersson, Svensson och Karlsson. Det är bara Alibaba och hans vänner som brukar ha åsikter. Möjligen har de mindre åsikter då jag är man.

Den enklaste lösningen i den meningen vore väl om vårdpersonal faktiskt anmälde alla hot. Men det gör man inte. Cheferna vill inte att du gör det heller. Utan lite som poliser förut så ingår det tydligen i tjänsten att bli hotad, knuffad och kallad det ena och det andra. Men det gör det som sagt inte för poliser, brandmän och ambulanspersonal längre. Däremot är inte övrig sjukvårdspersonal inkluderad i "blåljuspersonal". Inkludera övrig sjukvårdspersonal i gruppen och som då hade erhållit samma form av skydd och att det hade gått under blåljussabotage att i handling störa, hota eller ingripa mot vårdpersonal. Fyra+ år i fängelse.

I någon mening anmäls det så sällan för det leder nästan aldrig till något. Ingen större påföljd. Du har helt enkelt ingenting för det. Så det blir väl fler väktare på sjukhusen och fler låsta dörrar mellan avdelningar, mottagningar och korridorer.

Om eller när de förstatligar sjukvården skulle det möjligen kunna gå att se det som förolämpning, våld eller hot mot tjänsteman (eller om det numera heter tjänsteperson ... man vet aldrig).
Citera
2026-07-10, 19:53
Medlem
Det är ändå ganska bra att de som röstat för det hela själv får känna på följderna. De har orsakat både större beläggning och spottet själv de får så varsågod och skölj. Får se om de röstar annorlunda nu? Frågan är vem de ska rösta på då alla åtta står för fortsatt import utan större förändring?
Citera
2026-07-10, 20:02
Avstängd
Skriv ut dem om de inte kan sköta sej, de vill ju uppenbarligen inte vara där iaf.
Citera
2026-07-10, 20:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vilka det är som beter sig såhär är kanske ingen stor gåta. Men varför?

Man kommer till akuten för att få vård och hotar då personalen som ska hjälpa en. Varför?

Därför att babbar ALLTID överdramatiserar skador/sjukdomar, gör det till en sak som inkluderar släkten,
och sedan, nojiga, drar respektkortet och tränger sig. Som alltid.

Prova att prata med en blatte hur de upplevde sitt besök hos en vårdinrättning så kommer du få höra en lång aggressiv harang hur de blivit negligerade av läkarna och inte blivit tagna på allvar.

De har nämligen bestämt sig för detta innan de kommit fram.

Idioter.
Citera
2026-07-10, 20:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ok. Men om vi går till hot och våld. Vilka är det som står bakom det?

Jag har blivit hotad av etniska svenskar och inflyttade svenskar. Kan inte riktigt se något mönster.
Citera
2026-07-10, 20:36
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Många MENA:iter föraktar västerlänningar i allmänhet och ”svennar” i synnerhet - och detta märks ute i samhället när man attackerar polis/brandkår/ambulanser och sjukhuspersonal osv.
Senast redigerad av T.H.F.C. 2026-07-10 kl. 20:38.
Citera
2026-07-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det är mer en trevlighetsgrej att det står mitt förnamn på namnskylten. Det är inte så roligt att bli kallad för ett 151235 eller vad det nu blir nummer. De enda som egentligen har det idag är väl poliser när de har kravallutrustning på sig. Normalt har du även ett id-kort med din bild och namn på. Den används som passerkort, inloggningskort etc så du kan inte springa runt med den i fickan. Men visst de skulle kunna ta bort namnet om de hade velat.

Min erfarenhet säger att detta är helt och hållet ett importerat problem. Jag har aldrig blivit hotad eller kallad något av Andersson, Svensson och Karlsson. Det är bara Alibaba och hans vänner som brukar ha åsikter. Möjligen har de mindre åsikter då jag är man.

Den enklaste lösningen i den meningen vore väl om vårdpersonal faktiskt anmälde alla hot. Men det gör man inte. Cheferna vill inte att du gör det heller. Utan lite som poliser förut så ingår det tydligen i tjänsten att bli hotad, knuffad och kallad det ena och det andra. Men det gör det som sagt inte för poliser, brandmän och ambulanspersonal längre. Däremot är inte övrig sjukvårdspersonal inkluderad i "blåljuspersonal". Inkludera övrig sjukvårdspersonal i gruppen och som då hade erhållit samma form av skydd och att det hade gått under blåljussabotage att i handling störa, hota eller ingripa mot vårdpersonal. Fyra+ år i fängelse.

I någon mening anmäls det så sällan för det leder nästan aldrig till något. Ingen större påföljd. Du har helt enkelt ingenting för det. Så det blir väl fler väktare på sjukhusen och fler låsta dörrar mellan avdelningar, mottagningar och korridorer.

Om eller när de förstatligar sjukvården skulle det möjligen kunna gå att se det som förolämpning, våld eller hot mot tjänsteman (eller om det numera heter tjänsteperson ... man vet aldrig).

Jag beklagar att ni inom vården utsätts för detta. Ni skulle absolut ha ett bättre rättsskydd.
Citera
2026-07-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har blivit hotad av etniska svenskar och inflyttade svenskar. Kan inte riktigt se något mönster.
Ja , du retar upp alla folkslag jämlikt!
Citera
2026-07-10, 22:56
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Här ser vi tydligt effekten av hur Climatechange påverkar svenskarnas beteenden. Inkluderingsarbete "behövs och allas lika värde" har aldrig varit viktigare än nu. Mångfalden måste förstärkas på vårdplatserna för att kunna inkludera alla individer på ett jämlikt plan. Att skilja på människor och människor är INTE passande här. Vi är alla goda medborgare och TILLSAMMANS måste vi stå upp för förtryck och orättvisor. Faschschissmen MÅSTE motarbetas.

Jag ska tillverka "sluta spotta" armband som landstinget ska få dela ut till samtliga anställda. Detta är en del i satsningarna som regeringen åtsidosatt 120 miljoner för. Ett viktigt arbete i dessa fientliga kristider.

Tänk att folk klagade. #tafsainte-armbanden är ju det absolut bästa som hänt svensk kriminalpolitik! Tack Dan Eliasson!

När en våldtäktsman närmar sig drar man bara upp ärmen i slow motion, flippar fram armbandet med en nonchalant handledsrörelse och låser blicken. Sen ger man honom det där perfekta, tvetydiga ansiktsuttrycket: liten arg Greta och ett knappt märkbart "refugees welcome"-leende så backar de direkt. Det är ren vetenskap.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-10 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in