2026-07-10, 20:19
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag vill att Sverige ska dö...

Givet TS önskemål så kan jag glädja honom med att det är väldigt enkelt att göra rätt, och svårt att göra fel.

Generellt sett så kan man rösta på vilket riksdagsparti som helst. Och då känna sig helt trygg i förvissning om att de oförtröttligt och med gemensam kraft strävar mot att göra TS förhoppning till verklighet.

Det man dock bör vara försiktig med i nuläget är att rösta på V, eftersom dom tydligen vill gå ur NATO. Normalt skulle jag annars säga att V är ett utmärkt alternativ för att förstöra landet. Men kom ihåg att vi vill vara kvar i NATO, så att vi inte kan undvika att dras in i det annalkande storkriget mot Ryssland. En väl beprövad väg till "Der Untergang" som inte kan slå fel. Fråga tyskarna.

TS bör även akta sig för är att försöka rösta in något parti utanför riksdagen, tex AFS. Sådana partier kan i undantagsfall också driva någon enstaka vettig fråga, som kan leda till att landet dör långsammare.

Sista brasklappen är att man inte heller bör rösta blankt eller vara soffliggare, då detta i förlängningen kan försvaga den regerande åttaklöverns legitimitet och göra det svårare för dom att leda oss till nationell ruin.

Knepigare än så är det inte:
Kryssa i valfri ruta på röstsedeln, luta dig tillbaka, njut frukterna av ditt demokratiska medbestämmande.
Citera
2026-07-10, 20:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Nä det tror jag inte. Är nog blandat

Det har varit en trend på flashback senaste tiden att folk postar trådar som handlar om att SD endast är för överklassen.
Citera
2026-07-10, 20:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Självförstörande automatiskt piano(spel) så som demokratin mognat och fungerar just nu. För acceleration tror jag soffan är ditt bästa alternativ. Rösta är den vuxna motsvarigheten till barns brev till tomten numera.
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-07-10 kl. 20:41.
Citera
2026-07-10, 20:35
Medlem
folkgemenskaps avatar
Det sjunkande barnafödandet i Sverige är en direkt konsekvens av de ekonomiska trösklar som skapats under de senaste decenniernas marknadsreformer. För den som prioriterar familjers trygghet och ett stabilt samhälle, visar empiriska data att den liberala högerns politik är det sämsta alternativet.

Klassisk vänsterpolitik betraktade bostaden som en social rättighet, vilket dämpade hushållens skuldsättning. Genom högerns avregleringar och utförsäljningar av allmännyttan har bostaden blivit en spekulationsvara.
Detta tvingar unga familjer till extrema miljonlån, vilket gör hela samhällsekonomin sårbar för räntechocker och kriser. Dessutom skapar de skenande priserna i storstäderna en djup geografisk och social klyfta. Eftersom födelsetalen är högre på landsbygden (där boendet är billigare), visar det att högerns bostadspolitik i praktiken stryper barnafödandet i de ekonomiska tillväxtregionerna.

Genom införandet av osäkra anställningsformer som allmän visstid och slopad arbetsrätt har högern prioriterat arbetsgivares kortsiktiga flexibilitet framför arbetstagarens trygghet.
Ett stabilt samhälle bygger på förutsägbarhet. När unga vuxna i arbetarklassen tvingas stapla timvikariat på varandra kan de varken få bolån, planera sin ekonomi eller känna den trygghet som krävs för att våga bilda familj. Denna kroniska stress skapar en politisk och social misstro som splittrar samhällsgemenskapen på sikt.

Högern har radikaliserat "arbetslinjen" och hållit garantinivåerna i föräldraförsäkringen låga. Det gör att höginkomsttagare (med fasta jobb) har råd att skaffa fler barn, medan de i otrygga yrken tvingas avstå på grund av ekonomisk bestraffning under föräldraledigheten.
När barnafödandet koncentreras till en ekonomisk elit sjunker det totala födelsetalet till kritiska nivåer. Det leder till en demografisk kollaps med en snabbt åldrande befolkning, vilket tvingar fram massinvandring. Utan en stabil bas av unga som arbetar och betalar skatt i framtiden, blir det matematiskt omöjligt att finansiera morgondagens pensioner, sjukvård och äldreomsorg. Högerns politik undergräver därmed själva fundamentet för välfärdsstatens överlevnad.

Internationella jämförelser visar att oreglerade marknader, skenande boendekostnader och extrem karriärpress med Sydkorea och Japan som skräckexempel leder till akut demografisk och ekonomisk instabilitet. Genom att montera ner den nordiska modellen till förmån för marknadskrafter river högern upp den sociala trygghet som krävs för att ett samhälle ska kunna reproducera sig självt och förbli stabilt.

(FB) Den globala kapitalismen orsakar mänsklighetens demografiska kollaps
Citera
2026-07-10, 20:55
Medlem
Underlig önskan, dessa trådar handlar troligtvis mer om att personen inte hittar något hälsosamt sätt att uttrycka sitt politiska missnöje, så man gör detta inlägg som ett ledsamt litet rop på hjälp. ”Se på mig, jag är missnöjd! Så den enda lilla makten jag har är att hota alla som inte förstår mig genom att rösta på något av de partier jag själv känner mig hotad av!”

Patetiskt, på sin höjd. På valdagen så kommer TS förmodligen runka sin egna sats i handflatan och stanna hemma resten av dagen.

MEN! För att svara på frågan.

S för framtida korruption samt infiltration av muslimska brödraskapet. Blandning av befolkningen, ett långsamt, grått och trist sätt att ge bort makt och välfärd till sossar och muslimer, svenska medelklassens/arbetarklassens plånböcker blir allt tunnare när du får betala extra skatt på redan skattade pengar. Den kokande grodan är kanske det mest plågsamma?

V för kommunism och palestinatjat. Om du vill se svenskarnas ägodelar bokstavligen ryckta ur händerna på dem, till tonerna av judehat och islamhyllande. Hade varit ett klockrent val för en snabb förstörelse av hela landet, men din enstaka röst kommer inte ge dem en tillräcklig boost för att du ska se förstörelsen inom denna mandatperiod.

MP för en oerhört förvirrad självförstörelse. Om du önskar svensken en politisk fever dream av sabbad elproduktion i miljöns namn trots att det också är katastrofalt för just miljön, medan du ser dagliga Pride-tåg med medelålders mäns bröstvårtor och kukar dinglandes framför barn. SVT får mer budget så din TV kommer vara fylld med menskonst och dokumentärer på hur du kan duscha med regnvatten och skrubba dig med en kotte, alla bör såklart bo i ett trähus i skogen och elda med ved varje dag, trots att Sveriges samtliga skogsmarker hade förkolnats inom ett halvår om tio miljoner människor ska bo som fattiga 1800-talsbönder.

Sen kan du rösta valfritt Tidö-parti om du enbart vill behålla status quo. En evig vänster-högerkamp likt i USA där båda sidor enbart blir mer extrema med tiden, och inga nya partier riskerar att dyka upp med ny vettigare politik. Som de moderna demokratiska systemen var designade för!

Så du har många härliga val, mest effektivt detta val är tveklöst MP för kaos och S för djup misär, take your pick. (Men runka inte bort valdagen för i helvete!)
Citera
2026-07-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Nej, jag var vaken när Reinfeldt införde sin chockdoktrin och utarmade förorterna när han sålde ut välfärden 2006.
Utveckla
Citera
2026-07-10, 22:37
Medlem
Studsbolls avatar
Alla partier som bygger sin regim på Miljöpartiet är en omedelbar och garanterad framgång. I princip allt Miljöpartiet vill införa är destruktivt. Det blir öppna gränser, islam och brutala skatter på allt som kräver energi.
Citera
2026-07-10, 23:05
Medlem
Miljöpartiet.
Citera
2026-07-11, 08:30
Medlem
Sladdsnuss avatar
Jag tror på MP för V blir cucks när S väl kommer till makten.
Citera
2026-07-15, 14:55
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
SD.
Utan invandrare kommer pensioner, äldreomsorg och lite längre fram hela arbetsmarknaden gapa tomt.
Det föds rekordfå barn medan antalet äldre eskalerar.
Hatar man svenskar och vill att dom ska dö ensamma i sina egna kroppsvätskor, då är SD vägen att gå.

Så varför röstar inte du på SD då?
Citera
2026-07-15, 17:39
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Så varför röstar inte du på SD då?

För att jag inte vill att människorna som byggt, bygger och kommer att bygga detta land, oavsett var de eller deras föräldrar råkade födas, ska fara illa.
SD:s invandrar- och muslimhat slår hårt mot både åldringar, barn och arbetsföra med utrikes påbrå.
Om de får igenom sin stängda-gränser-politik kommer även de etniska svenskarna som behöver vård, främst äldre, drabbas hårt.

Jag röstar helt enkelt inte på SD eftersom deras politik skadar människor.
Citera
2026-07-15, 20:31
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
För att jag inte vill att människorna som byggt, bygger och kommer att bygga detta land, oavsett var de eller deras föräldrar råkade födas, ska fara illa.
SD:s invandrar- och muslimhat slår hårt mot både åldringar, barn och arbetsföra med utrikes påbrå.
Om de får igenom sin stängda-gränser-politik kommer även de etniska svenskarna som behöver vård, främst äldre, drabbas hårt.

Jag röstar helt enkelt inte på SD eftersom deras politik skadar människor.

Jo, men eftersom du menar att alla vita människor som lever i dag ska straffas för den kolonialism som västerländska eliter bedrev för flera hundra år sedan, blir det nästan märkligt att du motsätter dig SD, eftersom du själv säger att deras politik främst drabbar vita svenskar negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in