2026-07-10, 22:14
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Jag har blivit mer rädd om livet på äldre dagar och har alltid flytväst när jag paddlar. Men som du säger man kan ju paddla på typ ja 5 cm djup eller väldigt grunt iaf så den risken finns ju att man slår i en sten och ramlar och slår sig illa.

Men mest troligt är väl att han inte kunde simma och drunkande på djupare vatten om jah får gissa.

Mitt första stycke där om att paddla utan väst ska tolkas som att jag är självironisk, det är visserligen sant att jag paddlat utan väst, och naturligtvis är det korkat som fan och jag borde skärpa mig.

Det jag har svårt att förstå är hur I bubblan man kan paddla utan flytväst om man inte kan simma. Jag har mycket god vattenvana, visst, famous last words från de flesta manliga drunkningsoffren över 40, men jag har faktiskt det.

Är det sant att mannen inte kunde simma alls är detta att betrakta som ett självmord.
Citera
2026-07-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Mitt första stycke där om att paddla utan väst ska tolkas som att jag är självironisk, det är visserligen sant att jag paddlat utan väst, och naturligtvis är det korkat som fan och jag borde skärpa mig.

Det jag har svårt att förstå är hur I bubblan man kan paddla utan flytväst om man inte kan simma. Jag har mycket god vattenvana, visst, famous last words från de flesta manliga drunkningsoffren över 40, men jag har faktiskt det.

Är det sant att mannen inte kunde simma alls är detta att betrakta som ett självmord.

Haha jag fattar.

Jo. Alltså jag har mycket god vattenvana också på det sättet att jag varit mycket i båtar under alla årstider. Men jag är inte så vass på simning så skulle aldrig SUPa på djupt vatten utan flytväst.
Citera
2026-07-10, 23:34
Medlem
Det finns inga sådana strömmar i Algutstorpasjön, ni kan lägga ner det tramset.

Det är en mycket välrenommerad och välfrekventerad badplats där detta inträffade, där många svenska och utländska barnfamiljer badar mer eller mindre varje dag under sommarhalvåret. Det finns många fina badplatser i sjösystemet som Algutstorpasjön är en del av, såväl kommunala som privata och naturliga. Det är nog bara i direkt anslutning till fallet vid Isabergs golfbana som det är tal om några strömmar som skulle kunna betraktas som farliga.
Citera
2026-07-10, 23:41
Medlem
Churchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Det finns inga sådana strömmar i Algutstorpasjön, ni kan lägga ner det tramset.

Det är en mycket välrenommerad och välfrekventerad badplats där detta inträffade, där många svenska och utländska barnfamiljer badar mer eller mindre varje dag under sommarhalvåret. Det finns många fina badplatser i sjösystemet som Algutstorpasjön är en del av, såväl kommunala som privata och naturliga. Det är nog bara i direkt anslutning till fallet vid Isabergs golfbana som det är tal om några strömmar som skulle kunna betraktas som farliga.
Helt enig med detta. Finns inte en chans att man sugs ner av strömmar, speciellt inte där det hände. Min gissning är att personen inte var simkunnig. Där ute där det hände finns inget du kan träffa, sten osv pga djupet.
Citera
2026-07-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Churchi
Helt enig med detta. Finns inte en chans att man sugs ner av strömmar, speciellt inte där det hände. Min gissning är att personen inte var simkunnig. Där ute där det hände finns inget du kan träffa, sten osv pga djupet.
Blir inte riktigt klok i denna händelsen , någon form av ytspänning bör ju funnits. Har prover på vattnet tagits?
Tänk om det innehåller diskmedel. Denna unga man måste haft ett ordentligt paniktillstånd.
Citera
2026-07-11, 12:50
Medlem
Killen hade ursprung från Israel om det spelar någon roll.
Kan man inte simma, saknar flytväst och trillar av sin sup 100m ut från land utan någon hjälp så drunknar man.

Jag var där.
Citera
2026-07-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiggidyGo
Kan man inte simma, saknar flytväst och trillar av sin sup 100m ut från land utan någon hjälp så drunknar man.

Jag var där.

Det är ändå anmärkningsvärt att utsätta sig för den risken. Visst, att åka båt utan flytväst är en sak. Men SUP?
Citera
2026-07-11, 17:11
Medlem
QUOTE=GiggidyGo|95405150]

Jag var där
[/quote]
Du såg möjligtvis inte om han hade kompisar på stranden?
Hur länge han vart ute på den där sup'en?

Obs , har redigerat mitt inlägg , svarade på fel inlägg förut.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-07-11 kl. 17:14.
Citera
2026-07-11, 20:27
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Har av nyfikenhet läst om just dessa SUP brädor
Man blir smått irriterad , dessa är uppblåsbara. Vet inte vad man ska säga , jag lämnade uppblåsbara saker när jag blev 13 år. Rent livsfarligt.

...och en del börjar med diverse uppblåsbara ting när de närmar sig 47 år...
Citera
2026-07-11, 21:05
Medlem
En Israel, ja, ja!
Det sägs att Jesus kunde gå på vattnet men denna killen hade andra egenskaper

Räddningstjänsten söker efter en person som enligt inringaren ska ha gått under vattenytan.
Källa Värnamo nyheter
Citera
2026-07-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Churchi

Perosnen kan också ha drabbats av kramp, blocksockerfall, hjärtfel, stroke etc, blodtrycksfall, haft vätskebrist, varit påverkad av mediciner och droger, varit svag och trött, annan sjukdom, samt övervikt, alt en medveten handling... Tragiskt oavsett..

Vem är den avlidne?
Citera
2026-07-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiggidyGo

Jag var där.

Märktes det att han var i nöd. Simmade inte några ut för att hjälpa honom?

Är du helt säker på att han inte var simkunnig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in