Igår, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Bättre piller...

Ja, det är tvådelat om jag vill ha bättre piller. Var lite ironisk i mitt inlägg. Har ändrat mycket på mig själv, för att kunna se mig själv som en bättre människa än innan.

Men viljan att ta sig för att göra saker är skadad, och det kanske kan avhjälpas med medicin. Så jag är inte på exakt samma ruta som innan medicinering.

Vem orkar vänta 20 år utan att prova medicin om sjukvården säger att det hjälper?
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydra15
Ja, det är tvådelat om jag vill ha bättre piller. Var lite ironisk i mitt inlägg. Har ändrat mycket på mig själv, för att kunna se mig själv som en bättre människa än innan.

Men viljan att ta sig för att göra saker är skadad, och det kanske kan avhjälpas med medicin. Så jag är inte på exakt samma ruta som innan medicinering.

Vem orkar vänta 20 år utan att prova medicin om sjukvården säger att det hjälper?

Själv har jag en psykossjukdom så jag måste ha piller.

Det som fungerat i övrigt är att minska stress och göra saker som jag gillar. Samt alla dom klassiska tipsen om rutiner och bla bla.

Det finns inga garantier när det gäller att lösa ett dåligt mående. Psykvården i Sverige fungerar ibland så att du i alla fall typ fungerar men resten är upp till en själv. Att bli lycklig eller få ett bra liv via psyk kan du glömma. I bästa fall blir du som sagt hyfsat fungerande.

Resten av vägen är upp till var och en att finna...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in