Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Jag dricker mängder av kaffe och trots det, känner jag inte känslan av nöjdhet. Utan jag slutar dricka för stunden av hälsoskäl.
Känner ni igen er?
Jag vet inte vad jag skall ta mig till och känner mig väldigt ohälsosam.
Ja, jag känner igen mig till 100% Har försökt fram och tillbaka men kan aldrig nöja mig med lagom heller.
Helst skulle jag vilja kunna dricka 0-2 koppar per dag. För om jag dricker mer än så, så försvinner de önskade effekterna och biverkningarna tar över.
Just nu så har jag hållit upp från kaffe* och te i snart två år, och det har varit fruktansvärt värt det, för det är superskönt att inte känna sig pissnödig och förgiftad dygnet runt. Och jag har blivit väldigt mycket piggare och lugnare utan kaffe också.
Försökte dricka te i början, men fick lägga ner det efter bara nån vecka. Eftersom jag blev exakt lika beroende av det. Nuförtiden dricker jag tevatten utan te, och det går förvånansvärt bra också. Kanske två gånger i månaden tar jag en påse örtte, men jag föredrar helt klart utan, vilket också känns himla skönt.
* Men sen i våras så har jag druckit en kopp vid två tillfällen. Så risken finns väl att man är på väg tillbaka till träsket igen.