2026-07-25, 15:39
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det finns säkert folk som inte kan känna attraktion utan kärlek, men jag tror inte det hör till vanligheterna. Kärlek kan man känna utan attraktion. Sedan kan det vara så att kärleken gör att man håller ihop när man åldras tillsammans. Men initialt bör det nog finnas någon fysisk aspekt att attraheras av. De flesta klarar inte att låta sånt växa fram.
Studier visar att det är väldigt vanligt för kvinnor.... Det är inget undantagsfall alls.
Citera
2026-07-27, 23:02
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Var på dejt med en kille idag, vi har skrivit en MASSA och pratat i telefon innan. Verkligen en kille som skulle kunna passa mig. MEN jag kände ingen direkt attraktion när vi sågs. Ska jag fortsätta dejta honom och hoppas på att attraktion växer fram? för skulle verkligen kunna tänka mig honom som pojkvän.

Men kan det vara så att jag ska ge det en chans ändå. Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Attraktion VÄXER inte fram, det ska du veta.

Däremot är det inte alla tjejer som tycker attraktion är viktigt. Många är egocentriska och vill vara den som blir älskad. Är du sån eller inte?

Självklart finns det killar som egentligen är bra men ändå kan ge sken av att vara "bad boy". Skattebrottslingar exempelvis.

Men varför inte dejta en ny? Som tjej har du väl möjlighet att "shoppa runt"?
Citera
2026-07-28, 08:33
Moderator
pbos avatar
Nätdejting --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Hmm jag är fortfarande osäker. Kan det vara min anknytningsproblematik som gör att jag inte känner någon fysisk attraktion och känner mig "äcklad"?
Citera
Igår, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Var på dejt med en kille idag, vi har skrivit en MASSA och pratat i telefon innan. Verkligen en kille som skulle kunna passa mig. MEN jag kände ingen direkt attraktion när vi sågs. Ska jag fortsätta dejta honom och hoppas på att attraktion växer fram? för skulle verkligen kunna tänka mig honom som pojkvän.

Men kan det vara så att jag ska ge det en chans ändå. Kan ju vara så att jag har svårt att bli attraherad av "bra" killar.

Nej. Har aldrig hört talas om att attraktion växer fram med en person bara för att man önskar att det ska det. Att försöka tvinga fram nåt sånt kommer bara göra dig äcklad tillslut. Du vill ha en pojkvän, alltså en man du tycker är en bra man och som du attraheras av. Samtidigt. Bättre att vara singel och ligga med halvbra killar som du tänder på eller inte ligga alls tills du träffar rätt person. Är det rätt kommer du inte starta en tråd på Flashback och fråga om du ska ge honom en chans eller inte. Tråkigt men sant!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in