2026-07-08, 21:31
Medlem
Har säckar/påsar fulla med urväxtra barnkläder som jag inte orkar sälja då det är för mycket jobb för summan man får per plagg.

Problemet: 50 begagnade barnkläder = 50 annonser på facebook, blocket etc, massor av chat, ghosting och koordinering för saker som ger 10–40 kr styck.

Lösningen jag vill få testat:
Säljare laddar upp bilder i bulk och får en unik länk till en enkel micro-shop som man kan dela i relevanta grupper etc.

Köpare reserverar plagg och kommer på ett bestämt tidsslot (dvs ingen betalning via sidan).

Testa Minimum Viable Product, MVP här: https://popupshop-woad.vercel.app

Vill ni inte använda er riktiga mailadress, testa med en tempmail adress.
Använd inte på riktigt utan testa bara, vet inte hur länge den ligger kvar där den är nu.
Skulle du använda något sånt här för att sälja grejer? Feedback superuppskattas, dock inte på sidan i sig utan på själva idén.
Vill som sagt inte göra reklam för sidan utan utvärdera om ni tror detta kan lösa ett problem som jag själv upplever.
Senast redigerad av help 2026-07-08 kl. 21:34.
Citera
2026-07-08, 21:34
Medlem
kyrkstockens avatar
Kan du inte samla ihop kläder till större högar. Typ pojke viss storlek?

Men jag gav upp tradera för alla småpaket. Och då tjänade jag bra.
Citera
2026-07-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Kan du inte samla ihop kläder till större högar. Typ pojke viss storlek?

Men jag gav upp tradera för alla småpaket. Och då tjänade jag bra.

Dock vill ju folk välja, så att sälja i bulk flera plagg tycker jag inte fungerar.

Jag har också testat tradera men problemet är det samma tycker jag, skapa annons för ett plagg i taget.

Vad tror du om MVP:n som jag länkade till? Säg gärna till om jag ska berätta mer hur jag tänker. Har lite förklarande text på sidan i nuläget.
Citera
2026-07-11, 13:07
Medlem
Vinted funkar ju ungefär så, alltså att varje säljare har en ”mini-butik” där man också kan välja att ge bundle-rabatter till de som köper flera varor.
Dock har de ju inget alternativ för hämtning utan allting skickas.
Citera
2026-07-12, 08:51
Moderator
Sun Rulers avatar
På vårt barns förra skola så brukade de anordna loppis en eller två gånger per år.

Det brukade vara en ganska välbesökt tillställning. De sålde alltifrån kläder till leksaker.

Kanske finns något liknande i din närhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in