Igår, 19:48
Medlem
Är lite nyfiken om någon åkt med de små eldrivna båtarna som testas nu och ska ersätta v-båtarna och där en båt nyligen åkte lite väl snett i vattnet för att det skulle kännas trevligt att vara ombord.
Sitta bältad och åka i hög fart i det lilla utrymme som erbjuds låter inte som en hit. Inte jämfört med att sitta med en fika och titta ut eller stå på däck och njuta av färden som man är van vid.
Någon som åkt med och kan berätta.
Senast redigerad av krass2014 Igår kl. 20:23.
Citera
Igår, 20:27
Medlem
Var väl en av dom som brann vid Pampas marina i april? Batterihaveri.
Citera
Idag, 09:32
Medlem
Jag åkte E/S Nova från Klara Mälarstrand till Tappström en gång i aug-25, nästan av ren nyfikenhet.

Det var tur att jag hade fått höra att det var svårt att komma med för trots att jag kom i mycket god tid var det redan kö och många kom inte med. Jag minns att det kändes lite fånigt att stå där i kön som gick rakt ut i vattnet vad det verkade, skulle det faktiskt komma en båt.
När båten kom, i sista minuten, insåg jag att den säkerligen legat och laddat dåld av Stadshuset.

Det var en väldigt behaglig tur men hur mycket det berodde på att det var idealiskt väder vet jag ju inte.
Passagerarna var mest turister och jag satt bredvid en tysk familj där de noggrant, som jag förstod det, gick igenom hur båten fungerade. Så jag trodde ett tag att de flesta turisterna var där för själva båtens skull, och så kanske det också var men när vi var framme jäktades det upp till busshållplatsen tillbaka in mot stan och de hoppade säkerligen av vid Drottningholm.

Vi åkte ganska länge innan den gick upp i marschfart, vet inte vad det berodde på, men det var ju "trängre", mer trafik på vattnet, i början.
Det kändes inte som att den gick snabbt.
Lite kändes det som att åka taxi med okända istället för att stå på en trång buss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in