Citat:
Ursprungligen postat av
social.newbie
Folk i allmänhet men kanske särskilt kändisar och kändisverksamheter (alltså då kanske mer systematiskt) anger inte sällan felaktig information om just kroppslängd.
Att mäta kroppslängd innebär att du gör det utan skor, med normal hållning, inte direkt på morgonen (så att du krymper till din naturliga längd) och med hjälp av en stadiometer... Kan dessutom vara bra att ha någon annan som mäter dig (och då kan du skippa det sistnämnda).
Och jag har flera gånger stött på kändisar som uppenbarligen är märkbart kortare i verkliga livet!
Hur ser ni på detta till synes väldigt vanliga fenomen och vad har ni för erfarenheter av att folk ljuger om sin längd—i just (potentiella) relationer? Ska tydligen vara vanligt att framförallt killar på Tinder gör det! Och jag skulle vilja veta hur lång t ex Zlatan är och gärna av någon/några som har sett honom irl (bara lite kändisskvaller).
Edit: Skulle vilja veta hur tjejer skulle reagera i en sådan Tinder-situation och hur mycket längden egentligen spelar roll (ursäktar trådkrånglet).
Själv tycker jag att det inte är bra att förvränga verkligheten framförallt för barn och unga... T ex växte jag upp och trodde att Michael Phelps var 193 cm då jag var intresserad av simning... Visade sig att han egentligen är 189.2 cm enligt celebheights.com.
Edit: Hittade följande länk från 2009 där han uppmättes till exakt 194 cm i Barcelona
https://lotten.se/2009/07/zlatan-ibrahimovic-och-sarah-sjostrom-och-jag.html
Bara osäkra killar ljuger om sin längd, såna som inte gillar sig själva.
Om jag upptäckte att en Tinder-dejt var märkbart kortare i verkligheten skulle jag reagera mer på att han ljugit än på själva längden. Om han kan ljuga om en sån sak, vad blir nästa grej liksom ...
Korta killar kan vara skitsnygga, attraktiva och sexiga (precis som andra killar) om de omfamnar och tycker om sig själva precis som de är. Helt okej för mig att vara ihop med en kort kille om det föll sig så.