2026-07-09, 01:05
Avstängd
varför ska det nånsin finnas en elitsatsning.
det är ju så få som lyckas leva på sin idrott att det är helt meningslöst och korkat.
hur många höjdhoppare har vi fått fram? typ 2 på 50 år
hur många pingisspelare? ett halvt dussin på 50 år
Citera
2026-07-11, 02:27
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Norge har inget extremt fokus på elitfotboll för barn upp till en viss ålder, ja, det stämmer.

Men så vitt jag vet spelar de alltid "riktig" fotboll med alla regler, och tävlingsmomentet i fotboll (som i cuper) finns alltid närvarande.
Citera
2026-07-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Som grabb spelade jag fotboll. Jag blev aldrig särskilt bra och fick mest sitta på avbytarbänken. Tränarens söner fick bli forwards och deras tjocke kompis målvakt. Jävligt ruttet system där alla var strikt graderade. Alla fick pris efter säsongen men ordningen vid prisutdelningen var sämste till bäste spelare. Jag var den andre eller tredje som fick pris. Tränarens son fick såklart priset sist.
Men det där är en klassiker. Pappor som infiltrerar fotbollsklubbar och låtsas bry sig om barnen/ungdomar med ett enda syfte och det är att premiera deras söner och möjligt deras vänners barn. Bli ovän med tränarens son och få erfara en fullständig utfrysning från laget. Total sekterism råder.
Citera
2026-07-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Elitsatsningar i unga år är förskastligt. Däremot ska man inte ta bort tävlingsmomentet, det ska finnas där från början. Spela serier och cuper minns man ju hur kul det var.

Det ska inte vara taktikstyrt, men man ska givetvis tävla. Det är ju höjdpunkten då man utövar en sport, att spela matcher som faktiskt har betydelse.
Citera
2026-07-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Som grabb spelade jag fotboll. Jag blev aldrig särskilt bra och fick mest sitta på avbytarbänken. Tränarens söner fick bli forwards och deras tjocke kompis målvakt. Jävligt ruttet system där alla var strikt graderade. Alla fick pris efter säsongen men ordningen vid prisutdelningen var sämste till bäste spelare. Jag var den andre eller tredje som fick pris. Tränarens son fick såklart priset sist.

Givetvis så ska man inte dela ut priser ifrån "sämst" till "bäst". Det är ju förnedring.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in