Citat:
Ursprungligen postat av
Plastbitar
Så du baserar dina upplevelser av nya bilar för att du "åkte med i en taxi en gång".
Detta kan vara det dummaste inlägget jag läst på länge och hoppas det inte är seriöst? Jag tycker du bör köra nya bilar själv istället och lite olika varianter, vissa är värre än andra.
Jag mött en kille en gång som sa att jorden var platt och då är det så...ungefär samma nivå. Det KÄNDES dessutom väldigt rätt...
Tja, nu refererade jag bara till denna upplevelse jag hade idag, och hävdade inte att det skulle gälla alla nya bilar alltid och överallt. Så den tolkningen får du nog anklaga den grå massan på din vindsvåning för…
Dock var detta inte mitt första möte med nyare bilar med dessa ADAS, vilket jag förklara mer än en gång tidigare. Jag har de senaste två veckorna själv kört 2-3 olika nyare sådana bilar i jobbet.
Och åkt i många så nya taxi de senaste 2 åren, typ.
Och faktiskt har jag aldrig upplevt det som det gnälls om i tråden, att det skulle plinga och varna så jäkla olidligt. Det kommer lite plingplong ibland ja, men oftast inte falsk/fel-larm utan korrekt. Det är inga vansinniga ljud utan tämligen försynt i de flesta fall, beroende på potentiell risknivå (min egen Passat -18 kan gallskrika kalsongerna ur led i vissa situationer, och det är överraskande. Men varningen ändå befogad, typ)
Jag förstår helt enkelt hur man kan vara så känslig och gnällig att man går i taket för dessa små omtänksamma varningar, och inte tål att det ibland blir fel varning etc..