2026-07-08, 05:44
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Jag har inte använt mig av plex som mediaserver utan använt plex för att se det utbud av gratis live kanaler och tv-serier och filmer som plex erbjuder men nu när jag skulle logga in för ett par dagar sedan så kan jag inte längre se gratisutbudet av filmer,jag kan se live kanalerna och jag kan se tv-serier men filmerna fungerar inte längre att se utan när jag skall försöka starta en film så står bara dessa och buffrar i all evighet utan att starta.

Jag talar nu som sagt om det gratisutbud som finns på plex, har plex strypt tillgången till sitt gratisutbud av film?

Jag har förövrigt plex som förinstallerad app på nvidia shield så kan problemet ligga i nån inställning i shielden?

Någon som upplevt liknande problem ?
Citera
2026-07-08, 05:57
Medlem
Onanikrems avatar
Vet inte om just pLex, men fler ISP (nätägare) har just skärpt sig mot illegala nedladdningssidor/streem. Kör proxy eller VPN!

Sorry, du får googla, skickar du ett pm kan du få svar.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-08 kl. 06:11.
Citera
2026-07-08, 06:20
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet inte om just pLex, men fler ISP (nätägare) har just skärpt sig mot illegala nedladdningssidor/streem. Kör proxy eller VPN!

Sorry, du får googla, skickar du ett pm kan du få svar.

Jag har googlat lite men inte sett något om att tillgången till gratisutbudet skulle vara strypt i Sverige.

Jag regerade över det faktum att live kanaler och tv-serier fungerar men inte filmerna om det gäller sådant som uppehovsrättsskydd så är ju många av serierna nyare än filmerna och visas, filmerna borde på grund av ålder kanske ligga inom public domain.
Citera
2026-07-08, 07:30
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Jag har googlat lite men inte sett något om att tillgången till gratisutbudet skulle vara strypt i Sverige.

Jag regerade över det faktum att live kanaler och tv-serier fungerar men inte filmerna om det gäller sådant som uppehovsrättsskydd så är ju många av serierna nyare än filmerna och visas, filmerna borde på grund av ålder kanske ligga inom public domain.

Har inte plex själv. Finns där bra filmer?
Har du testat detta?

Avaktivera "Quality Suggestions": Vissa användare på Reddit har rapporterat att felet där uppspelningen fastnar kan lösas genom att stänga av kvalitetsförslag i appens inställningar
Citera
2026-07-08, 07:59
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Har inte plex själv. Finns där bra filmer?
Har du testat detta?

Avaktivera "Quality Suggestions": Vissa användare på Reddit har rapporterat att felet där uppspelningen fastnar kan lösas genom att stänga av kvalitetsförslag i appens inställningar
Tack för tipset, jag har faktiskt redan testat allt som föreslås på reddit och plexforum och av google gemini men inget tycks hjälpa.

Dom har en salig blandning av olika genrer,det är mestadels äldre filmer tidigt 2000-tal och bakåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in