Drömde att Liberalerna fick fyra blankt i en opinionsmätning. Och mina drömmar tenderar att stämma. Drömde inatt att jag gick vilse inne på Rusta, alla mina anhöriga gick ifrån mig, en efter en. Kön till kassan stod helt stilla och ringlade sig genom hela butiken, det gick inte att komma ut. Sen blev allt svart och vitt i ett blixtsken, jag måste fått någon slags psykos. Klockan hade slagit 23, mörkret fallit över köpladorna och Rusta hade stängt. Jag missade sista bussen hem till min närförort. Att bli lämnad, köa samt missa bussar är symboler för min tillvaro, bedömer jag.
Angående din frågeställning:
Jag har blivit blåst på konfekten så många gånger nu. Det vore häftigt att se vad som hände om ett småparti nån gång åkte ut ur riksdagen. Jag gillar tjafs.

Men varje gång
ni lovat utträde har det aktuella partiet hämtat opp opinionsstödet till valet.

Jag har känt mig lurad. Jag tänker inte göra om det.
- Kristdemokraterna mätte 2,4 % i opinionen tre månader före valet 2018. KLARADE SIG ÄNDÅ!
- Centern hade 2,8 % i opinionen åtta månader före valet 2014. KLARADE SIG ÄNDÅ!
- Miljöpartiet hade 2,7 % fyra månader före valet 2022. KLARADE SIG ÄNDÅ!
Mönstret lär upprepa sig. Siffrorna är hämtade från de mätningar SVT beställt från Novus och Verian.
Att Liberalerna har runt 2 procent i mätningarna med två månader kvar betyder nog att de kommer klara sig. Som i ett trollslag dyker ansiktslösa väljare upp nära valet. Partier åker inte ut ur riksdagen. Det är en naturlag och det spelar ingen roll hur illa ett parti sköter valrörelsen, det finns alltid trolleriväljare. Jag tänker inte hoppas mer. Jag kommer skulle bara bli besviken igen.

GE MIG NÅGONTING! Det är så förfärligt tråkigt här.