2026-07-08, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggfiguren
Nej men polisen skördar fler kvinnoliv än någon annan, vad jag misstänker litegrann sådär.

Hur länge har det pågått?
Citera
2026-07-08, 11:32
Avslutad
Det är utpressning, du är inte i livsfara.

Kriminella hamnar i konflikter med andra konstant, det finns inte på kartan att någon skulle mörda dig för ett sms för två år sedan.

De är som barn, det är bara att skita i dem.
Citera
2026-07-08, 12:55
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja det verkar det kanske som. Men jag känner ingen som brutit mot lagen värre än att röka en joint.
Så nej, det borde vara helt orimligt om jag har en hotbild….
Men för två år sedan fick jag ett sms där det stod typ ”jag trodde nån av oss borde va död nu om vi hör ihop” samt att samma person skickade ”mördare mördare mördare” till någon som jag misstänker kan ha begått något sånt brott?
Från min telefon.

Å jag tänkte bara ”knas jag hoppas inte vi hör ihop”
Men nu verkar det som att han inte har släppt det

Ja jag ringde polisen och frågade lite men de har alltid varit extremt arbetsskygga när jag kontaktat dem eller gjort sina jobb extremt dåligt. Så det slutade väl egentligen bara med att hon sa ”vi kan omöjligt ta reda på vilka det här är”

Skickades hoten från din telefon?
Citera
2026-07-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Skickades hoten från din telefon?

Ja precis.
Citera
2026-07-09, 10:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja precis.

Av vem?
Citera
2026-07-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Av vem?

Av han som tycker han hör ihop med mig i samarbete med en tjej som jag trodde var min bästa vän.

Jag inser helt ärligt att jag är död när som helst
Han skrev för två år sen att han ska hänga upp mig och mina husdjur i nintendosladdar, att nån av oss borde va död nu om vi hör ihop trots att jag aldrig riktigt tyckt om honom på det sättet.
Han ljög för polisen om att jag hade en psykos-sjukdom så polisen har lekt extremt mycket med den informationen och därför dolt allt jag sagt och anmält.
Citera
2026-07-10, 15:37
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Nej men polisen skördar fler kvinnoliv än någon annan, vad jag misstänker litegrann sådär.

Hur menar du då?
Citera
2026-07-11, 02:38
Medlem
Citat:
Man läser mycket konstigt online idag, allt från skottlossningar på tyresöbussar till kriminella som beställer våldsdåd.

Två nätverkskriminella visade mig att det finns ett pris på mitt huvud över en smskonversation.
Jag vill ogärna att snuten visar upp sig för dem så jag kan inte gå till polisen, men jag funderar på om jag dör oavsett.

Jag förstår att kvinnan nästan alltid dör om sådär är fallet.
Det jag undrar är bara

Går de ofta efter kvinnor?

Hur ofta mördar de kvinnor?

Hur kan jag göra nu?

Det jag tycker är märkligt är att jag levt under samma hotbild i ungefär två år.

Varför har de skitit i mig i två år för att nu visa upp att det finns en beställning på mitt liv??
Det gör ju att något i mig tänker att det absolut inte är någon fara och att de bara vill skrämma mig
Men jag förstår också att det faktiskt finns någon som vill se mig död.

Jag borde egentligen springa omkring med vapen, men jag känner inte ens en pundare.

Jag känner spontant att de inte hotar innan de plöjer men jag förstår också förtjusningen de kan känna i att jag vet att dem är påväg.

Din frågor är omöjliga att svara på för man vet inte vem du är och vad du sysslar med.

Men de flesta hot från kriminella är trams som aldrig kommer att realiseras. Nä ingen dödar någon för något sms som skickades för 2 år sedan. Du verkar en aning vrickad, paranoid och har orealistisk verklighetsuppfattning.

Hur kom det sig att någon vill ha påstår sig vilja döda dig vad är anledningen?
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-11 kl. 02:41.
Citera
2026-07-11, 04:02
Medlem
Citat:
Av han som tycker han hör ihop med mig i samarbete med en tjej som jag trodde var min bästa vän.

Jag inser helt ärligt att jag är död när som helst
Han skrev för två år sen att han ska hänga upp mig och mina husdjur i nintendosladdar, att nån av oss borde va död nu om vi hör ihop trots att jag aldrig riktigt tyckt om honom på det sättet.
Han ljög för polisen om att jag hade en psykos-sjukdom så polisen har lekt extremt mycket med den informationen och därför dolt allt jag sagt och anmält.

Hela situationen låter riktigt skrämmande. Samtidigt är det en del du skriver som jag har svårt att förstå helt, tror jag. Förstod jag rätt att du menade att hot-smsen som riktades mot dig och dina husdjur har skickats från din telefon? Hur gick det till?

Jag tror inte att du behöver vara så orolig för ditt liv, även om jag förstår att det är obehagligt. De flesta som jagas/dödas av kriminella vet exakt vad de har gjort för att få ett pris på sitt huvud, och är ofta själva djupt inblandade i kriminaliteten själva. Om du har försökt vara schysst och levt ett liv så lagligt som du kan så tror jag inte att någon kriminell på riktigt skulle ta den stora risken och kostnaden som ett mord skulle innebära. På sin höjd låter det snarare som att syftet är att skrämma dig, men då kvarstår frågan om motivet även här.

Sedan tänker jag på det här med att din vän påstår att du har en psykossjukdom. Finns det fler personer som påstår det? Är det så att du haft psykoser eller vanföreställningar tidigare? Jag frågar eftersom jag har en kompis som haft just det, och då upplevde hon att hon var förföljd av folk som ville henne illa.
Citera
2026-07-11, 05:11
Medlem
Nej, kriminella dödar mycket sälla kvinnor. Enligt Flashback är det endast psykiskt sjuka som dödar kvinnor, diagnosen psykos sätts automatiskt på alla som dödar kvinnor i Sverige
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in