Citat:
Ursprungligen postat av
Skuggfiguren
Av han som tycker han hör ihop med mig i samarbete med en tjej som jag trodde var min bästa vän.
Jag inser helt ärligt att jag är död när som helst
Han skrev för två år sen att han ska hänga upp mig och mina husdjur i nintendosladdar, att nån av oss borde va död nu om vi hör ihop trots att jag aldrig riktigt tyckt om honom på det sättet.
Han ljög för polisen om att jag hade en psykos-sjukdom så polisen har lekt extremt mycket med den informationen och därför dolt allt jag sagt och anmält.
Hela situationen låter riktigt skrämmande. Samtidigt är det en del du skriver som jag har svårt att förstå helt, tror jag. Förstod jag rätt att du menade att hot-smsen som riktades mot dig och dina husdjur har skickats från din telefon? Hur gick det till?
Jag tror inte att du behöver vara så orolig för ditt liv, även om jag förstår att det är obehagligt. De flesta som jagas/dödas av kriminella vet exakt vad de har gjort för att få ett pris på sitt huvud, och är ofta själva djupt inblandade i kriminaliteten själva. Om du har försökt vara schysst och levt ett liv så lagligt som du kan så tror jag inte att någon kriminell på riktigt skulle ta den stora risken och kostnaden som ett mord skulle innebära. På sin höjd låter det snarare som att syftet är att skrämma dig, men då kvarstår frågan om motivet även här.
Sedan tänker jag på det här med att din vän påstår att du har en psykossjukdom. Finns det fler personer som påstår det? Är det så att du haft psykoser eller vanföreställningar tidigare? Jag frågar eftersom jag har en kompis som haft just det, och då upplevde hon att hon var förföljd av folk som ville henne illa.