2026-07-07, 17:34
Medlem
Man läser mycket konstigt online idag, allt från skottlossningar på tyresöbussar till kriminella som beställer våldsdåd.

Två nätverkskriminella visade mig att det finns ett pris på mitt huvud över en smskonversation.
Jag vill ogärna att snuten visar upp sig för dem så jag kan inte gå till polisen, men jag funderar på om jag dör oavsett.

Jag förstår att kvinnan nästan alltid dör om sådär är fallet.
Det jag undrar är bara

Går de ofta efter kvinnor?

Hur ofta mördar de kvinnor?

Hur kan jag göra nu?

Det jag tycker är märkligt är att jag levt under samma hotbild i ungefär två år.

Varför har de skitit i mig i två år för att nu visa upp att det finns en beställning på mitt liv??
Det gör ju att något i mig tänker att det absolut inte är någon fara och att de bara vill skrämma mig
Men jag förstår också att det faktiskt finns någon som vill se mig död.

Jag borde egentligen springa omkring med vapen, men jag känner inte ens en pundare.

Jag känner spontant att de inte hotar innan de plöjer men jag förstår också förtjusningen de kan känna i att jag vet att dem är påväg.
Citera
2026-07-07, 17:40
Medlem
Varför skulle de vilja döda dig? Det är ju ganska relevant information.
Citera
2026-07-07, 22:12
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggfiguren
Man läser mycket konstigt online idag, allt från skottlossningar på tyresöbussar till kriminella som beställer våldsdåd.

Två nätverkskriminella visade mig att det finns ett pris på mitt huvud över en smskonversation.
Jag vill ogärna att snuten visar upp sig för dem så jag kan inte gå till polisen, men jag funderar på om jag dör oavsett.

Jag förstår att kvinnan nästan alltid dör om sådär är fallet.
Det jag undrar är bara

Går de ofta efter kvinnor?

Hur ofta mördar de kvinnor?

Hur kan jag göra nu?

Det jag tycker är märkligt är att jag levt under samma hotbild i ungefär två år.

Varför har de skitit i mig i två år för att nu visa upp att det finns en beställning på mitt liv??
Det gör ju att något i mig tänker att det absolut inte är någon fara och att de bara vill skrämma mig
Men jag förstår också att det faktiskt finns någon som vill se mig död.

Jag borde egentligen springa omkring med vapen, men jag känner inte ens en pundare.

Jag känner spontant att de inte hotar innan de plöjer men jag förstår också förtjusningen de kan känna i att jag vet att dem är påväg.

Låter som en trestegsraket, först skapar dom en påhittad hotbild och skrämmer dig med, sen väntar dom tills du nojjat sönder helt och återkommer med möjligheten att köpa dig fri i steg två. Steg tre är att begära mer pengar när dom ser att du är rädd/dum nog att betala. Steg tre upprepas sen tills du anmäler eller är ruinerad.
Citera
2026-07-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Varför skulle de vilja döda dig? Det är ju ganska relevant information.

Jag är lite osäker men för några år sedan trodde jag att en man skulle bli mördad varpå jag varslade polisen om detta och gav de identitet på vem jag hade misstänkt.
Polisen lyssnade inte på mig och jag vet inte om någon blev skadad men jag tror att problemet ligger i att jag vände mig till polisen.
Liksom sorry, jag ville rädda ett liv..

Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Låter som en trestegsraket, först skapar dom en påhittad hotbild och skrämmer dig med, sen väntar dom tills du nojjat sönder helt och återkommer med möjligheten att köpa dig fri i steg två. Steg tre är att begära mer pengar när dom ser att du är rädd/dum nog att betala. Steg tre upprepas sen tills du anmäler eller är ruinerad.

Så är det en riktig hotbild eller inte?
Citera
2026-07-07, 22:29
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Jag är lite osäker men för några år sedan trodde jag att en man skulle bli mördad varpå jag varslade polisen om detta och gav de identitet på vem jag hade misstänkt.
Polisen lyssnade inte på mig och jag vet inte om någon blev skadad men jag tror att problemet ligger i att jag vände mig till polisen.
Liksom sorry, jag ville rädda ett liv..

Du verkar umgås i skeva kretsar så då finns det väl alltid en hotbild, välj ett bättre umgänge så ska du se att det löser sig.
Citera
2026-07-07, 22:29
Medlem
Citat:

Svårt att veta då mycket snack från kriminella mest är ego.

Det kan vara på riktigt. Och det kan vara bluff från någon som försöker vara cool.
Citera
2026-07-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Du verkar umgås i skeva kretsar så då finns det väl alltid en hotbild, välj ett bättre umgänge så ska du se att det löser sig.

Ja det verkar det kanske som. Men jag känner ingen som brutit mot lagen värre än att röka en joint.
Så nej, det borde vara helt orimligt om jag har en hotbild….
Men för två år sedan fick jag ett sms där det stod typ ”jag trodde nån av oss borde va död nu om vi hör ihop” samt att samma person skickade ”mördare mördare mördare” till någon som jag misstänker kan ha begått något sånt brott?
Från min telefon.

Å jag tänkte bara ”knas jag hoppas inte vi hör ihop”
Men nu verkar det som att han inte har släppt det

Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Svårt att veta då mycket snack från kriminella mest är ego.

Det kan vara det. Och det kan det inte. Det du borde ta och göra är att prata med polisen. Men där vet man ju hur det är idag.

Ja jag ringde polisen och frågade lite men de har alltid varit extremt arbetsskygga när jag kontaktat dem eller gjort sina jobb extremt dåligt. Så det slutade väl egentligen bara med att hon sa ”vi kan omöjligt ta reda på vilka det här är”
Citera
2026-07-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ja jag ringde polisen och frågade lite men de har alltid varit extremt arbetsskygga när jag kontaktat dem eller gjort sina jobb extremt dåligt. Så det slutade väl egentligen bara med att hon sa ”vi kan omöjligt ta reda på vilka det här är”

Det är det som är så lustigt. För det är dom som ska gå in och börja se över hela hotbilden.

Men tydligen idag kan man vara polis och dra in en lön utan att egentligen behöva lyfta på ett jävla finger..

Hon sa "vi kan omöjligt ta reda på det här"
Har du prövat prata med nån annan?
Citera
2026-07-07, 22:52
Medlem
Citat:
Det är det som är så lustigt. För det är dom som ska gå in och börja se över hela hotbilden.

Men tydligen idag kan man vara polis och dra in en lön utan att egentligen behöva lyfta på ett jävla finger..

Ja det är otroligt märkligt. Där för två år sedan när jag fick ”trodde nån av oss borde va död nu” så vände jag mig till polisen minst 15 gånger.
Nu har jag lärt mig att man inte vänder sig dit.
Citera
2026-07-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ja det är otroligt märkligt. Där för två år sedan när jag fick ”trodde nån av oss borde va död nu” så vände jag mig till polisen minst 15 gånger.
Nu har jag lärt mig att man inte vänder sig dit.

Då är det inte ett dugg konstigt om du känner det är lönlöst.
Citera
2026-07-07, 22:59
Medlem
dude2ks avatar
Funderat på att anlita en bodyguard?
Citera
2026-07-08, 02:53
Medlem
Citat:
Då är det inte ett dugg konstigt om du känner det är lönlöst.

Nej men polisen skördar fler kvinnoliv än någon annan, vad jag misstänker litegrann sådär.

Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Funderat på att anlita en bodyguard?

Hur gör jag det? Vart hittar jag en sån? Vad krävs för ekonomi?

Fan jag ba visste att det är min tur att dö nu haha
Det kanske är bäst att flyta med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här