Träningen har svajat rejält. Kroppsfettet har däremot ökat i stadig takt. Nu har jag faktiskt tappat runt 4kg med min nya diet som är väldigt enkel: 1500 kalorier och 180 gram protein.
Jag drar igång min träning på riktigt nu. Får se om magen lugnar ner sig idag efter en liten matförgiftning. Då tar jag mig till gymmet ikväll. Annars blir det imorgon.
Det är varannan dag som gäller. Varierar mellan överkropp och ben. Inget komplicerat.
Överkropp
Bänkpress
Cable rows
Shoulder press
Assisted dip
Assisted chin
Lateral raises
Biceps machine / Dumbell curls
Triceps
Ben
Squat / Leg press
Deadlift (låg vikt)
Seated leg curl
Glutes
Abs
Rygg
Cardio minst 45 minuter
Jag måste vara väldigt försiktig efter en ryggskada som skedde då jag tog för mycket i marklyft. Så det blir låga vikter på allt som gäller rygg.
Planen är att köra två uppvärmningsset och sen tre set med tio reps på nästan alla övningar. Men på bänk, squat och deadlift blir det fler. Det ska vara okomplicerat. I framtiden så ska jag köra färre reps men jag får börja så här tills jag byggt upp lite stödmuskler.
Jag går också på dagliga långa promenader så konditionsträning får jag också alltid utanför gymmet.
Helt otränad är jag inte. Men det har varit väldigt svajigt. Senaste gången jag gick till gymmet var en vecka sen tyvärr.
Nuvarande kroppsvikt: 88kg. Målet är 80kg och då firar jag med en pizza.
Vad tycker ni om mitt program? Något jag ska ändra på?
Nu kör vi!