2026-07-07, 16:24
Medlem
Dom kan ju passa på att ha tillgång till alla bilars gps:er också, som då kan ange alla bilförare som kör för fort. Förstår vad pengar staten skulle dra in på alla böter.
Citera
2026-07-07, 16:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Jepp A stolparna borde vara genomskinliga, sjukt att de ej gjorts sånt skit än

Borde vara rätt enkelt med en kamera och sen bildskärmar som visar exakt det man ser. Borde bli ännu enklare nu också om det ska finnas ögonspårning i alla bilar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Vad tror du det är i en scania då, med 7-8 olika speglar dessutom?

Har kört en del European truck simulator och förstår vad du menar men där är det dessutom enklare då man inte behöver hålla 100% koll i alla speglar.
Citera
2026-07-07, 16:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Inte stillbild men en "dummy-head" av en figur man fäster några cm ifrån kameran.

Såg det för någon dag på insta.
Hehe jag föreslår AI du föreslår plastgubbe. Båda går bra.
Citera
2026-07-07, 16:34
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Räknar vi bort de ofrånkomliga fyllskallarna och de som skadas av impulsstyrda kaosbabbar blir det troligen inte särskilt många dödsfall kvar
Problemet är bara att statistik saknas på hur stor del av trafikolyckorna som är babbar

Om statistik saknas handlar det alltså enbart om gissningar från rassarna i tråden. Jag gissar att det är ungefär 20% av dödsolyckorna som orsakas av invandare. Alltså lika stor procent som det finns invandrare.
Citera
2026-07-07, 16:35
Medlem
Flashbackatmes avatar
Täck över kamerajäveln då väl
Citera
2026-07-07, 16:37
Medlem
Läste precis om detta, hur kommer det sig att man inte hört talas om detta tidigare? Det är ändå ett ganska kraftigt intrång i den privata sfären. Låter otroligt konstigt att bara säga "fördelarna överväger nackdelarna", baserat på vad? Vem har bestämt det? Vi skulle kunna motverka MASSOR av brott om vi alla tvingades ha kameror med ljudinspelning i våra hem t.ex. Ska vi köra på det också kanske?

Tur man kan lite om bilar och resten får man väl lära sig, så in i helvete heller att jag kommer att låta främmande statsmakt spela in mig på det här sättet.
Citera
2026-07-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Borde vara rätt enkelt med en kamera och sen bildskärmar som visar exakt det man ser. Borde bli ännu enklare nu också om det ska finnas ögonspårning i alla bilar.

Har kört en del European truck simulator och förstår vad du menar men där är det dessutom enklare då man inte behöver hålla 100% koll i alla speglar.
Precis. På riktigt är det inte så utan då sitter du mesta tiden och flänger omkring, rör dig fram och tillbaka samt sidledes för att kunna se runt a-stolpar samt se i alla speglar. Det är ett helt projekt.
Citera
2026-07-07, 16:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Precis. På riktigt är det inte så utan då sitter du mesta tiden och flänger omkring, rör dig fram och tillbaka samt sidledes för att kunna se runt a-stolpar samt se i alla speglar. Det är ett helt projekt.

Kan tänka mig det. Gillar volvolastbilar som nu börjat med kamerabaserad backspegel som då inte skymmer lika mycke av sikten snett fram. Borde användas mer kan man tycka.
Nya polstar har väl det som backspegel då den saknar bakfönster eller iallafall är väldigt litet.
Citera
2026-07-07, 16:51
Medlem
Citat:
Kan tänka mig det. Gillar volvolastbilar som nu börjat med kamerabaserad backspegel som då inte skymmer lika mycke av sikten snett fram. Borde användas mer kan man tycka.
Nya polstar har väl det som backspegel då den saknar bakfönster eller iallafall är väldigt litet.
Jag föredrar riktiga speglar, som scania har. Samt att lastbilar utan speglar ser ut som scooby-doo utan öron. Ser inte klokt. Speglar hör till designen tycker jag, samt inget som krånglar vid vintertid såvida den inte spricker/trillar av.
Citera
2026-07-07, 17:17
Medlem
Bourbons avatar
Har man rent mjöl i påsen så får de gärna sätta upp en kamera i vardagsrummet också, fast nu när jag tänker på det så är det ju så redan.
Citera
2026-07-07, 17:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag föredrar riktiga speglar, som scania har. Samt att lastbilar utan speglar ser ut som scooby-doo utan öron. Ser inte klokt. Speglar hör till designen tycker jag, samt inget som krånglar vid vintertid såvida den inte spricker/trillar av.

Som sagt, jag har bara kört simulator på datorn och där funkar allt även om det regnar😁
Du har säkerligen bättre koll än mig som, vad det låter som kör riktig lastbil. 👍
Citera
2026-07-07, 17:30
Medlem
Citat:
Som sagt, jag har bara kört simulator på datorn och där funkar allt även om det regnar😁
Du har säkerligen bättre koll än mig som, vad det låter som kör riktig lastbil. 👍
Har kört. Gick över till IT istället. Men ja, det har jag förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in